Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Błąd w lini define.....
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
gonzo24
Witam jestem początkującym programistą php właśnie jestem na etapie przerabiania pewnej lektury na ten temat "php i MySQL tworzenie stron www.Vademcum profesjonalisty"

poniżej zamieszczam kod z pliku .php jest plik który ładuje wykonuje się po wypełnieniu formularza .html niestety w liniach zaznaczonych na czerwono pokazuje się błąd .
Kod został przepisany z książki więc raczej nie ma tam błędu wynikającego z złego przepisania. udało mi się uruchomić ten skrypt ale zmieniłem niektore linie kodu i zamias funkcji define normalnie zdefiniowałem zmienne $CENAOPON itd.
Wszystko działało niestety utrudniło mi to dalszą prace z lektura na późniejszym etapie.
Jeśli ktoś wie gdzie leży błąd i zrozumiał coś z tego co tu napisałem to prosze o pomoc.

Wrong parameter count for define() in c:\usr\krasnal\www\przyklad\przetworzzamowienie.php on line 30

Warning: Wrong parameter count for define() in c:\usr\krasnal\www\przyklad\przetworzzamowienie.php on line 31

Warning: Wrong parameter count for define() in c:\usr\krasnal\www\przyklad\przetworzzamowienie.php on line 32
jest to

a to jest cały kod

<html>
<head>
<title>Części samochodowe Janka -wyniki zamówienia</title>
</head>
<body>

<h1>Części samochodowe Janka</h2>

<h2>Wyniki zamówienia</h2>

<?php
//utwórz krótkie nazwy zmiennych
$iloscopon = $_POST['iloscopon'];
$iloscoleju = $_POST['iloscoleju'];
$iloscswiec = $_POST['iloscswiec'];
echo '<p>Państw zamówienie:.</p>';
echo $iloscopon. 'opony<br />';
echo $iloscoleju. 'butelek oleju<br />';
echo $iloscswiec. 'świec zapłonowych<br />';
echo date('H,i, jS, F');
echo '</p>';
$ilosc = 0;
$ilosc = $iloscopon + $iloscoleju + $iloscswiec;
echo 'Zamówionych cześci: '.$ilosc.'<br />';

$wartosc = 0.00;

define('CENAOPON'. 100);
define('CENAOLEJU'. 10);
define('CENASWIEC'. 4);

$wartosc = $iloscopon * CENAOPON
+ $iloscoleju * CENAOLEJU
+ $iloscswiec * CENASWIEC;