
Mam pewien problem (OOP w JS nie znam za bardzo). :/
Otóż widzę to tak, ale gorzej z realizacją:
mam klasę, która tworzy div'a na stronie, a następnie przechwytuje wszystkie działania na nim. Ale tylko dla "swojego" div'a.
Tzn. po zainicjowaniu obiektu każdy "ruch" tego div'a będzie odpowiednio realizowany przez metody zawarte w jego obiekcie (dla przykładu - jego schowanie).
Głównie chodzi o to by napisać coś dzięki czemu nie będę musiał za każdym razem sprawdzać na czym "ruch" został wykonany, następnie pobierać tego ID, zapisywać do zmiennej i wtedy coś dalej robić (przekazując to ID z funkcji do funkcji).
Tak teoretycznie:
<?php var Div = { create : function() { //Tworzenie div'a oraz wciśnięcie go w kod HTML. :) }, hide : function() { //Pokazywanie lub ukrywanie (w tym przypadku zmienna x przechowuje 'True' albo 'False' co ukazuje stan schowania. Następnie w zależności od tego okno jest chowane lub pokazywane) } } Div.create(); ?>
Jak to rozwiązać? Czy mam każdej warstwie przypisywać jakiś id, następnie dodać przy tworzeniu zdarzenie onmouseclick( hide( id ) )?
Czy może da się to jakoś tak właśnie rozwiążać, żeby nie trzeba było przekazywać ID?
Wcześniej robiłem tak:
<?php ... hide : function( id ) { if( id.hide == 'True' ) { //Pokazywanie wartstwy (zmiana style['display'] na 'block'. id.hide = 'False'; } else { //Analogicznie do powyższego } } ... ?>
Tylko właśnie nie wiem czy mogę sobie tworzyć jakieś wymyślone przeze mnie zmienne (id.hide) i definiować je w ten sposób. :/
z góry dzięki za dopowiedzi
pozdrawiam
mrKrecik