Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Centrala Telefoniczna A Program Firmowy Na Php
Forum PHP.pl > Forum > PHP
bumfank
Jestem w trakcie pisania oprogramowania dla mojej firmy taki fajny rozbudowany system ala techdata. szef wpadl na genialny pomysl, ale jest jeden maly problem.

Czy wogole istnieje jakiekolwiek rozwiazanie na PHP (lub inny jezyk ktory wspolpracuje z php i przegladarkami) ktore automatycznie identyfikuje klienta ktory dzwoni.

reasumujac mam jakas dobra centralke telefoniczna, klient dzwoni z numeru 00 000 000 000 operator odbiera telefon i on na swojej przegladarce dostaje profil klienta. czy jest jakies na to rozwiazanie? czy najlepiej poprostu operator pyta uzytkownika o numer telefonu i wtedy dostaje jego profil?

ktos cos kiedys robil podobnego?
wlamywacz
W jaki sposób php łączy się z tą centralką ? Poprzez RS-232?
cicik
Ja chyba czegoś nie rozumiem... ostatnio jest jakaś mania pisania wszystkiego tak żeby działało w przeglądarce. Przecież to się mija z celem. Napisz serwer aplikacji, który wystawia jakiś webserwis, do tego aplikację kliencką, która z tego korzysta i nie baw się w żadne PHP i przeglądarki.
Cienki1980
Powiem krótko:
Jest taka możliwość napisania tak aplikacji webowej , która współpracowałaby z centralką telefoniczną.
Wiem bo pracowałem nad takim systemie pisanym w PHP/MSSQL.

Niestety wiąże się to ( w 99% przypadków ) z wymianą centralki biggrin.gif
cicik
Ja nie mówię, że się nie da... ja tylko twierdzę, że to bez sensu.
MMX3
ja w firmie mam taką centralke panasonica, że podłączyć do niej można wyłącznie piorunochron. PHP i centralka nie pakował bym się w takie coś. Z resztą to jest nie w pełni funkcjonalne, bo jak niby zidentyfikuje klienta dzwoniącego z numeru zastrzeżonego? Nie ma co sie bawić.
Sequan
Cytat(MMX3 @ 10.08.2007, 19:52:01 ) *
<ciach>. PHP i centralka nie pakował bym się w takie coś. Z resztą to jest nie w pełni funkcjonalne, bo jak niby zidentyfikuje klienta dzwoniącego z numeru zastrzeżonego? Nie ma co sie bawić.


Ja się jednak z Tobą nie zgodzę. Mamy w firmie dość nowoczesną centralę cyfrową, i dało się do niej napisać oprogramowanie CTI (Computer to Telephone Integration). Sam napisałem jej większą część - jednostki sterujące centralą wysyłają (oczywiście po autoryzacji) pakiety TCP zawierające czas, ilość połaczeń i z jakiego numeru) a komputery klienckie maja napisane mini aplikacje w Pythonie które autoryzują, odbierają te pakiety, sprawdzają w bazie czy mogą przestawić dany nr tel nazwiskiem lub nazwą firmy i wyświetlają to.
Działa to bardzo sprawnie i na pewno przeciwskazaniem do pisania takich aplikacji nie jest to że ludzie dzwonią z numerów zastrzeżonych - to naprawdę marginalna część połączeń.
W przyszłości planujemy jeszcze to zintegrować z bazą danych klientów - tak aby od razu po połączeniu wyświetlał się panel klienta - jednak to jest już trochę bardziej skomplikowane.

Jakby co służę radą smile.gif

Pozdrawiam
Sequan
mareckiwojcik
czy coś się zmieniło w temacie? Mam podobną sytuację i muszę znaleść rozwiązanie. Myślicie że możę udałoby się rozwiązać problem przez activex?
styryl
Ja to rozwiązałem swego czasu tak:

1. Centra to w zasadzie czysty asterisk + agi
2. System CRM w przeglądarce (php)
3. Node.js jako serwer websocketów

Scenariusz:

1. Operatorzy logują się do systemu w przegladarce
2. Nawiązane zostaje połączenie z node.js
3. Dzwoni klient do firmy
4. Asterisk szuka wolnego operatora, oraz sprawdza czy klient jest w bazie
5. Połączenie zostaje przekierowane do operatora i jeżeli klient został odnaleziony w bazie wysyłana jest informacja do node (id klient z bazy, oraz id operatora do którego jest przekierowane połączenie)
6. Node wysyła info do przeglądarki i klient zostaje załadowany odpowiedniemu operatorowi

To oczywiście w bardzo uproszczonej wersji.


To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.