Kildyt
26.12.2008, 12:16:33
Witam
Chciałbym się poradzić. Wiem, że jest to pomysł głupi, chciałbym się jedynie spytać, czy nie jest to pomysł beznadziejny.

Chodzi mi o grę mmorpg z dużym światem napisanym w php, przy użyciu AJAX-a. Aby nie obciążać zbytnio serwera wszystkie pliki graficzne znajdowałyby się na dysku. Co wy o tym sądzicie?
bim2
26.12.2008, 13:53:53
http://local.hernass.pl/web.altaron.pl/ testowe1/aaaaa
Może nie trzymam plików na dysku, ale i tak ładnie się sprawuje. Mogą być problemy kiedy klikniesz na mapkę za daleko, bo bawię się w autochodzenie

Czemu głupi pomysł? Zapraszam gorąco do współpracy ^^, może powstać naprawdę coś wartościowego :]
l0ud
26.12.2008, 14:42:40
Cytat
Aby nie obciążać zbytnio serwera wszystkie pliki graficzne znajdowałyby się na dysku. Co wy o tym sądzicie?
W jaki sposób chciałbyś to osiągnąć?
bim2
26.12.2008, 14:47:42
Chodziło chyba o transfer, a z plikami to nie problem. W ustawieniach user wskazuje gdzie lezy dany plik (type="file"), ale zamiast uploadować to sprawdzasz tylko ściezkę i później na stronie file://sciezka_z_ustawien/image_1.png

Tak na plemionach bodajrze się da.
Crozin
26.12.2008, 16:30:38
Podstawowym problemem będą chyba opóźnienia. Operam się na tym co podał bim2. Tam niestety niemożliwe było płynne poruszanie się.
bim2
26.12.2008, 16:42:25
Tak, ale zawsze można zachować pozory, niestety nieestetycznie one wyglądają. Jednak do gry wspólnej się nadaje. I tak walka z potworami ma być turowa, więc czemu nie zrobić trybu wspólnej walki?
tommy4
26.12.2008, 17:44:20
A po co robić grę w przeglądarcę, która wymaga instalacji swoich plików na dysku? Moim zdaniem to jest bezcelowe. Chyba lepszym rozwiązaniem jest zrobić grę, która w całości mieści się na dysku i nie potrzebuje przeglądarki do uruchomienia, czyli tak jak się robi normalne gry.
bim2
26.12.2008, 18:47:35
Tommy, inaczej. Robić grę która zadziała na kazdym komputerze gdziekolwiek jesteś po wpisaniu 2 pól (login oraz hasło) i mającą możliwość pobrania na własny komputer w celu przyspieszenia wczytywania się gry.

Użytkuje teraz pożyczonego lapka, i na koniec i tak muszę wszystko usuwać. Szczescie, że jest google docs, gmail i inne

Jakbym miał grać to dla mnie też to wygoda. Może jestem inny

ale nie trzeba borykać się z problemami sprzętowaymi. Nikt nie pobiera updatów na komputer, bo to ty wszystko utrzymujesz :]
Kildyt
26.12.2008, 19:48:07
Rozmyślałem trochę nad tym i sądzę, że to nie jest taki głupi pomysł.

Muszę się do tego porządnie zabrać i co najważniejsze z głową!
Mam już ogólny pomysł na działanie gry. Mapa byłaby podzielona na kwadraty (np. 1000x1000) i całość opierałaby się na blokach z marginesem od góry i od lewej strony. Kurcze, tylko cały czas przewija się problem opóźnień. Wyobraźcie sobie, że w jednej sekundzie do serwera wpada 1000 zapytań o ruch. Serwer musi to wszystko przetworzyć, zapisać do bazy aktualną pozycję, stan i zwrócić to wszystko. Kurcze. Zrobić grę to nie jest taka strasznie trudna rzecz, tylko gorzej jak na koniec okaże się, że nie nadaje się dla większej ilości osób.
bim2
26.12.2008, 20:01:03
Kildyt trochę mam już w tym doświadczenia. Zgadaj na gg to ci podpowiem może parę rzeczy. Na moje oko serwer taki to max 100-200 osób

Więcej na mapie się nie pomieści rozsądnej, i serwer (nawet najmocniejszy) nie wyrobi :]
Jabol
26.12.2008, 20:49:13
Wiesz mi, że ebay przerabia więcej informacji. Wystarczy dobre zarządzanie zasobami (głównie tranzakcjami) i wszystko będzie ok.
ShadowD
26.12.2008, 20:52:31
Nawet fajne Bin...
Mimo wszystko moim zdaniem przeglądarki nie nadają się do tego typu zadań i przy 100 graczach server by się totalnie katował (może jakieś dedyki nie). Pisałeś że trzeba do niej login, hasło i przeglądarkę a nie każdy ma js. Ciekawe czy telefony by to obsłużyły... ;p
Btw można na jednym koncie robić dwie lub więcej rzeczy naraz (dwa lub więcej okna przeglądarki).Dodatkowo trzeba było by to upłynnić bo po kilkunastu minutach w głowie się coś robi.
bartg
27.12.2008, 00:51:56
Gwoli ścisłości to wgrałem all na
http://web.altaron.pl więc jak jestem online to można podejrzec.
Skoro twierdzicie że poruszanie w czasie rzeczywistym nie będzie komfortowe to proszę zajrzeć w polską grę
www.margonem.pl (2d przez przeglądakre)
Moli
16.02.2009, 19:00:50
Cytat
przy 100 graczach server by się totalnie katował (może jakieś dedyki nie)
A brałeś pod uwagę jakiś inny przy planowaniu gry ?
bim2
17.02.2009, 13:45:26
No własnie. Powiem szczerze, że na dziś przy domowym komputerze gra działa nad wyraz sprawnie. oczywiście są skoki postaci, ale to gra przeglądarkowa

Nie mogę za bardzo js obciążać. Zaczynam teraz tworzyć system walki i system npc. Już większość działa bardzo ładnie i w miarę płynnie. :] Naprawdę da się stworzyć taką grę w przeglądarce ;]
Witam,
Wziąłem się również za pisanie czegoś takiego, a dopiero uczę się php więc napotkałem pewien problem. Mianowicie nie wiem jak rozwiązać kolizje mapy. Pomysł miałem aby z bazy danych pobierał [x,y] kolizji Tylko nie wiem na jakiej zasadzie można zrobić pozycje w postaci [x,y]. Aktualnie mój system chodzenia opiera się na dodawaniu marginesu z lewej lub z prawej ekranu.
Spawnm
28.02.2009, 14:13:27
Cytat(ppx @ 28.02.2009, 13:46:13 )

Witam,
Wziąłem się również za pisanie czegoś takiego, a dopiero uczę się php więc napotkałem pewien problem. Mianowicie nie wiem jak rozwiązać kolizje mapy. Pomysł miałem aby z bazy danych pobierał [x,y] kolizji Tylko nie wiem na jakiej zasadzie można zrobić pozycje w postaci [x,y]. Aktualnie mój system chodzenia opiera się na dodawaniu marginesu z lewej lub z prawej ekranu.
jak dajesz tablice[x][y] to poprostu robisz potem np table 2 wymiarowe
i w nim wyświetlasz
00000
00000
00100
1-user
pozycja x=2 y=3
dajesz krok w gore i masz
x=2 y=2
i wyswietlasz
00000
00100
00000
bim2
28.02.2009, 14:31:43
Sprawdziłem około 20 sposobów na poruszanie się i znalazłem 19 sposoób jak poruszać się tak żeby przeglądarka się cieła
Podpowiem, że potrzebny ci background-position
Czyli postać stoi w miejscu a my poruszamy tłem?
@ppx - Ale musisz jakoś sprawdzać położenie postaci (x,y) jeśli będziesz tylko ruszał tłem to wyjdzie że postać stoi w miejscu
Spawnm
1.03.2009, 10:18:16
Cytat(Moli @ 1.03.2009, 09:36:26 )

@ppx - Ale musisz jakoś sprawdzać położenie postaci (x,y) jeśli będziesz tylko ruszał tłem to wyjdzie że postać stoi w miejscu

no jak ;]
tło w prawo więc postać idzie w lewo teraz jeszcze jakiś bajer z chodzącym gifem co by teleportowania nie było.
z ruchem może zrobić w js pobieranie guzika z klawiatury i w zależności jaki to guzik robi +- w tabeli [x][y].
na koniec ajaxem do php by to zapisał.
tak
A interakcja z przedmiotami to
xPostaci+(odleglosc gdzie kliknąłeś od siebie tj. -3 lub -5 lub 3 itd)
EDIT: Nie odświżyłem strony.
No więc tak. Postacią nic nie ruszach. Możesz zmieniać jej kierunek, lewo prawo itd. Ruszasz tłem tylko

Ja mam całą klasę w js do tego napisaną. :] Największy problem z innymi graczami jak w ruchu się pojawią. Ale rozwiązań nie podam.
rzymek01
1.03.2009, 12:16:00
{offtop}
istnieje możliwość zrobienia gierki/animacji na WWW przez JAVA z wykorzystaniem OpenGL ?
{/offtop}
marcio
1.03.2009, 12:30:15
Cytat
istnieje możliwość zrobienia gierki/animacji na WWW przez JAVA z wykorzystaniem OpenGL ?
A w javie jest OGL?
Hmm na www to nie wiem ale zawsze mozesz napisac klienta
Cytat(marcio @ 1.03.2009, 12:30:15 )

A w javie jest OGL?
https://jogl.dev.java.net
marcio
1.03.2009, 13:00:29
Nie no spoko to bylo takie pytanie prawie ze "retoryczne" pytam tylko dlatego ze jak juz cos pisac za pomoca OGL to moze lepiej juz w C a jeszcze lepiej w C++
rzymek01
2.03.2009, 15:10:03
ale java możesz uruchomic w postaci appletu na www, a c++ nie bardzo
marcio
2.03.2009, 16:29:34
To jak juz pisalem lepiej zrobic Klienta w C++

niz meczyc sie apletami na www.
Mam problem,
Jak robie w jQuery .animate({backgroundPosition : pozycja} to płynne przejście jest tylko gdy chodzimy w prawo lub lewo, a jak w górę lub w dół jest przeskok.
Wiecie może jak temu zapobiec?
Przy późniejszych zabawach z playerami polecam i tak samemu animować tło, bez jQuery. Reszte sam robię na jQuery, ale jednak animacje zostawiłem w spokoju. Potrzebna mi była kontrola w danej klatce ruchu.
Na jakiej zasadzie samemu je animować?
Nie zrobie tej gry dla ciebie... Pomyśl

Co 1 pixel przesowasz mapkę ;p
Aktualnie moje prace są na takim etapie, zrezygnowałem z robienia gry mmo bo doszłem do wniosku że nie dam rady, ale projektu całkiem nie porzuciłem.
www.ippx.pl/gra/lab2Męczę się nad animacjami ruchu.
Chciałem zrobić aby w trakcie wykonywania pętli była animacja następnie postać by zatrzymywała się w miejscu, ale coś mi nie wychodzi.
bim2
10.03.2009, 18:09:17
Troche się z tym męczyłem, ale wystarczy pomysłowości.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.