Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Gra internetowa 2D w przeglądarce?
Forum PHP.pl > Inne > Hydepark
Kildyt
Witam

Chciałbym się poradzić. Wiem, że jest to pomysł głupi, chciałbym się jedynie spytać, czy nie jest to pomysł beznadziejny. smile.gif
Chodzi mi o grę mmorpg z dużym światem napisanym w php, przy użyciu AJAX-a. Aby nie obciążać zbytnio serwera wszystkie pliki graficzne znajdowałyby się na dysku. Co wy o tym sądzicie?
bim2
http://local.hernass.pl/web.altaron.pl/ testowe1/aaaaa
Może nie trzymam plików na dysku, ale i tak ładnie się sprawuje. Mogą być problemy kiedy klikniesz na mapkę za daleko, bo bawię się w autochodzenie smile.gif

Czemu głupi pomysł? Zapraszam gorąco do współpracy ^^, może powstać naprawdę coś wartościowego :]
l0ud
Cytat
Aby nie obciążać zbytnio serwera wszystkie pliki graficzne znajdowałyby się na dysku. Co wy o tym sądzicie?


W jaki sposób chciałbyś to osiągnąć? tongue.gif
bim2
Chodziło chyba o transfer, a z plikami to nie problem. W ustawieniach user wskazuje gdzie lezy dany plik (type="file"), ale zamiast uploadować to sprawdzasz tylko ściezkę i później na stronie file://sciezka_z_ustawien/image_1.png
biggrin.gif Tak na plemionach bodajrze się da.
Crozin
Podstawowym problemem będą chyba opóźnienia. Operam się na tym co podał bim2. Tam niestety niemożliwe było płynne poruszanie się.
bim2
Tak, ale zawsze można zachować pozory, niestety nieestetycznie one wyglądają. Jednak do gry wspólnej się nadaje. I tak walka z potworami ma być turowa, więc czemu nie zrobić trybu wspólnej walki? winksmiley.jpg
tommy4
A po co robić grę w przeglądarcę, która wymaga instalacji swoich plików na dysku? Moim zdaniem to jest bezcelowe. Chyba lepszym rozwiązaniem jest zrobić grę, która w całości mieści się na dysku i nie potrzebuje przeglądarki do uruchomienia, czyli tak jak się robi normalne gry.
bim2
Tommy, inaczej. Robić grę która zadziała na kazdym komputerze gdziekolwiek jesteś po wpisaniu 2 pól (login oraz hasło) i mającą możliwość pobrania na własny komputer w celu przyspieszenia wczytywania się gry. smile.gif Użytkuje teraz pożyczonego lapka, i na koniec i tak muszę wszystko usuwać. Szczescie, że jest google docs, gmail i inne smile.gif Jakbym miał grać to dla mnie też to wygoda. Może jestem inny tongue.gif ale nie trzeba borykać się z problemami sprzętowaymi. Nikt nie pobiera updatów na komputer, bo to ty wszystko utrzymujesz :]
Kildyt
Rozmyślałem trochę nad tym i sądzę, że to nie jest taki głupi pomysł. winksmiley.jpg Muszę się do tego porządnie zabrać i co najważniejsze z głową!
Mam już ogólny pomysł na działanie gry. Mapa byłaby podzielona na kwadraty (np. 1000x1000) i całość opierałaby się na blokach z marginesem od góry i od lewej strony. Kurcze, tylko cały czas przewija się problem opóźnień. Wyobraźcie sobie, że w jednej sekundzie do serwera wpada 1000 zapytań o ruch. Serwer musi to wszystko przetworzyć, zapisać do bazy aktualną pozycję, stan i zwrócić to wszystko. Kurcze. Zrobić grę to nie jest taka strasznie trudna rzecz, tylko gorzej jak na koniec okaże się, że nie nadaje się dla większej ilości osób. sciana.gif
bim2
Kildyt trochę mam już w tym doświadczenia. Zgadaj na gg to ci podpowiem może parę rzeczy. Na moje oko serwer taki to max 100-200 osób smile.gif Więcej na mapie się nie pomieści rozsądnej, i serwer (nawet najmocniejszy) nie wyrobi :]
Jabol
Wiesz mi, że ebay przerabia więcej informacji. Wystarczy dobre zarządzanie zasobami (głównie tranzakcjami) i wszystko będzie ok.
ShadowD
Nawet fajne Bin...

Mimo wszystko moim zdaniem przeglądarki nie nadają się do tego typu zadań i przy 100 graczach server by się totalnie katował (może jakieś dedyki nie). Pisałeś że trzeba do niej login, hasło i przeglądarkę a nie każdy ma js. Ciekawe czy telefony by to obsłużyły... ;p

Btw można na jednym koncie robić dwie lub więcej rzeczy naraz (dwa lub więcej okna przeglądarki).Dodatkowo trzeba było by to upłynnić bo po kilkunastu minutach w głowie się coś robi.
bartg
Gwoli ścisłości to wgrałem all na http://web.altaron.pl więc jak jestem online to można podejrzec.
ppx
Skoro twierdzicie że poruszanie w czasie rzeczywistym nie będzie komfortowe to proszę zajrzeć w polską grę www.margonem.pl (2d przez przeglądakre)
Moli
Cytat
przy 100 graczach server by się totalnie katował (może jakieś dedyki nie)

A brałeś pod uwagę jakiś inny przy planowaniu gry ?
bim2
No własnie. Powiem szczerze, że na dziś przy domowym komputerze gra działa nad wyraz sprawnie. oczywiście są skoki postaci, ale to gra przeglądarkowa winksmiley.jpg Nie mogę za bardzo js obciążać. Zaczynam teraz tworzyć system walki i system npc. Już większość działa bardzo ładnie i w miarę płynnie. :] Naprawdę da się stworzyć taką grę w przeglądarce ;]
ppx
Witam,
Wziąłem się również za pisanie czegoś takiego, a dopiero uczę się php więc napotkałem pewien problem. Mianowicie nie wiem jak rozwiązać kolizje mapy. Pomysł miałem aby z bazy danych pobierał [x,y] kolizji Tylko nie wiem na jakiej zasadzie można zrobić pozycje w postaci [x,y]. Aktualnie mój system chodzenia opiera się na dodawaniu marginesu z lewej lub z prawej ekranu.
Spawnm
Cytat(ppx @ 28.02.2009, 13:46:13 ) *
Witam,
Wziąłem się również za pisanie czegoś takiego, a dopiero uczę się php więc napotkałem pewien problem. Mianowicie nie wiem jak rozwiązać kolizje mapy. Pomysł miałem aby z bazy danych pobierał [x,y] kolizji Tylko nie wiem na jakiej zasadzie można zrobić pozycje w postaci [x,y]. Aktualnie mój system chodzenia opiera się na dodawaniu marginesu z lewej lub z prawej ekranu.

jak dajesz tablice[x][y] to poprostu robisz potem np table 2 wymiarowe
i w nim wyświetlasz
00000
00000
00100

1-user
pozycja x=2 y=3
dajesz krok w gore i masz
x=2 y=2
i wyswietlasz
00000
00100
00000
bim2
Sprawdziłem około 20 sposobów na poruszanie się i znalazłem 19 sposoób jak poruszać się tak żeby przeglądarka się cieła smile.gif

Podpowiem, że potrzebny ci background-position smile.gif
ppx
Czyli postać stoi w miejscu a my poruszamy tłem?
Moli
@ppx - Ale musisz jakoś sprawdzać położenie postaci (x,y) jeśli będziesz tylko ruszał tłem to wyjdzie że postać stoi w miejscu smile.gif
Spawnm
Cytat(Moli @ 1.03.2009, 09:36:26 ) *
@ppx - Ale musisz jakoś sprawdzać położenie postaci (x,y) jeśli będziesz tylko ruszał tłem to wyjdzie że postać stoi w miejscu smile.gif

no jak ;]
tło w prawo więc postać idzie w lewo teraz jeszcze jakiś bajer z chodzącym gifem co by teleportowania nie było.
z ruchem może zrobić w js pobieranie guzika z klawiatury i w zależności jaki to guzik robi +- w tabeli [x][y].
na koniec ajaxem do php by to zapisał.
bim2
tak

A interakcja z przedmiotami to

xPostaci+(odleglosc gdzie kliknąłeś od siebie tj. -3 lub -5 lub 3 itd)

EDIT: Nie odświżyłem strony.

No więc tak. Postacią nic nie ruszach. Możesz zmieniać jej kierunek, lewo prawo itd. Ruszasz tłem tylko smile.gif Ja mam całą klasę w js do tego napisaną. :] Największy problem z innymi graczami jak w ruchu się pojawią. Ale rozwiązań nie podam.
rzymek01
{offtop}
istnieje możliwość zrobienia gierki/animacji na WWW przez JAVA z wykorzystaniem OpenGL ?
{/offtop}
marcio
Cytat
istnieje możliwość zrobienia gierki/animacji na WWW przez JAVA z wykorzystaniem OpenGL ?

A w javie jest OGL?

Hmm na www to nie wiem ale zawsze mozesz napisac klienta
mike
Cytat(marcio @ 1.03.2009, 12:30:15 ) *
A w javie jest OGL?
https://jogl.dev.java.net
marcio
Nie no spoko to bylo takie pytanie prawie ze "retoryczne" pytam tylko dlatego ze jak juz cos pisac za pomoca OGL to moze lepiej juz w C a jeszcze lepiej w C++ tongue.gif
rzymek01
ale java możesz uruchomic w postaci appletu na www, a c++ nie bardzo
marcio
To jak juz pisalem lepiej zrobic Klienta w C++ tongue.gif niz meczyc sie apletami na www.
ppx
Mam problem,
Jak robie w jQuery .animate({backgroundPosition : pozycja} to płynne przejście jest tylko gdy chodzimy w prawo lub lewo, a jak w górę lub w dół jest przeskok.

Wiecie może jak temu zapobiec?
bim2
Przy późniejszych zabawach z playerami polecam i tak samemu animować tło, bez jQuery. Reszte sam robię na jQuery, ale jednak animacje zostawiłem w spokoju. Potrzebna mi była kontrola w danej klatce ruchu.
ppx
Na jakiej zasadzie samemu je animować?
bim2
Nie zrobie tej gry dla ciebie... Pomyśl smile.gif Co 1 pixel przesowasz mapkę ;p
ppx
Aktualnie moje prace są na takim etapie, zrezygnowałem z robienia gry mmo bo doszłem do wniosku że nie dam rady, ale projektu całkiem nie porzuciłem.
www.ippx.pl/gra/lab2

Męczę się nad animacjami ruchu.
Chciałem zrobić aby w trakcie wykonywania pętli była animacja następnie postać by zatrzymywała się w miejscu, ale coś mi nie wychodzi.
bim2
Troche się z tym męczyłem, ale wystarczy pomysłowości.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.