Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Przechowywanie danych na komputerze programisty ...
Forum PHP.pl > Inne > Komputery i oprogramowanie
kodereq
Witam,

Jestem programistą, na komputerze trzymam różnorakie projekty. Tu pojawia się pytanie: jak trzmać dane ?

Obecnie posiadam raid0 z 4 dysków Samsung 250 GB + 1 dysk SSD PQI na backup.

Backup wykonuję ręczenie co 2 dni. Jak wiadomo szansa padnięcia takiego raid0 wynosi około 30 % ;/.

Jak Wy byście to to rozwiązali ? Macie może inne pomysły na zorganizowanie zasobów dyskowych ? Jakieś programy do automatycznego backupu ?

Fundusze raczej nie grają roli.
erix
Cytat
Jakieś programy do automatycznego backupu ?

RSync?

Cytat
Macie może inne pomysły na zorganizowanie zasobów dyskowych ?

Zewnętrzny dysk sieciowy; wszystko by szło po automacie i bezboleśnie. Są modele z RAID, NFS, do wyboru, do koloru, a naprawdę umilają robotę. winksmiley.jpg
sztosz
Jak dla mnie to backup w dobrym datacentrum to najlepsze rowzwiązanie. Bo nawet jak Ci pójdzie w eter dziś wieczorem twój backup, to i tak jutro go przywrócą sami winksmiley.jpg
netvalue
Szczerze mogę polecić dysk zewnętrzny WD Book podłączony na eSATA.
Osobiście posiadam wersję 500gb która spokojnie mi wystarcza.
Backup staram wykonywać się raz w min. raz w tygodniu.
nrm
ile danych jest do backupu i mówisz ogólnie o wszystkim co masz (z filmami przyrodniczymi włącznie) czy chodzi Ci o projekty?

Moim zdaniem backup w domu to nie backup. Może pogorzelcy z ostatniej tragedii tez mieli taki? :/ Najlepsze do tego (dla programisty) są systemy kontroli wersji (SVN, GIT) gdzieś w dobrym DC któremu tylko bombka groźna winksmiley.jpg Przy okazji załatwiasz też sobie dostęp do tych danych z każdego miejsca.

Ew. możesz wykorzystać tanie S3 z Amazona. Też ciężko podejrzewać aby ich szlag trafił.

Wersja paranoidalna: mix 2-3 miejsc winksmiley.jpg