kiciafu
14.02.2012, 01:08:32
Witam,
chciałbym aby w tym wątku wypowiedziały się osoby, które znają temat ponieważ ja jestem laikiem w tej materii, proszę mnie nie odsyłać na strony micro..ehh interesuje mnie praktyczne polskie podejście w polskich przedsiębiorstwach (organizacjach, urzędach itp. etc.)
Pytania, które mnie nurtują:
1. Na jakiej podstawie ktoś może mi zarzucić, że korzystam z nielegalnego oprogramowania (czy muszę mieć fakturę zakupu, naklejkę z numerkiem czy co jeszcze?)
2. Jak wygląda kontrola legalności oprogramowania w firmie? kto to sprawdza, na mocy jakich przepisów
3. Co się dzieje w momencie "aktywacji" legalnego systemu przez Internet, czy da się to cofnąć czyli wycofać klucz (miałem do czynienia z sytuacją gdzie na komputerze był program z licencją który został skasowany bez de aktywacji co uniemożliwiło powtórną instalacje, program za ciężko kasę leży odłogiem ponieważ jest "w użyciu".
4. Co to znaczy, że licencja jest związana z komputerem? Z komputerem czyli z czym? Jak wymienię procesor to dalej jest ten sam komputer czy nie ten sam?
5. Licencje zbiorowe - czy ktoś z tego korzystał np. zakup 50 licencji na windows - jak to działa?
Generalnie jestem bardzo zniesmaczony naganną postawą monopolisty - płacę fortunę za coś co działa średnio i jeszcze muszę się martwić zarządzaniem licencjami (przecież to jest śmiech) dlatego proszę o pomoc bo to osiwieć można
PS
Nie jestem żadnym piratem ani krętaczem, gdybym planował robić wałki nie pytałbym na forum chodzi mi jedynie jak do tematu podejść mądrze
vokiel
14.02.2012, 08:56:01