Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: explode -> wyświetlanie
Forum PHP.pl > Forum > PHP
matt
Newsy do bazy zapisuje tak:

1. <?php
  2. $sql = &#092;"insert into fcbayern_news values (NULL, '$tytul_newsa', '$tresc', '$zrodlo', \"\". implode(', ', $kategoria) .\"\", '$zdjecie', '$dzien', '$miesiac', '$rok', '$godzina', '$clientID', '0')\";
  3. ?>

no i wszystko jest ok bo kategorie zapisują sie po , ale teraz nie wiem jak zrobić wyświetlanie tych newsów. Głownie chodzi o to żeby wyświetlał newsy gdzie kategoria np = 1

wiem że trzeba użyć funckji explode ale ja jestem w tym całkiem zielony. Mógłby ktoś coś poradzić/zapodać jakiś kod?

z góry dzieki
krysk
  1. SELECT * FROM `fcbayern_news` WHERE `kat`='1'

lub

1. SELECT * FROM `fcbayern_news` WHERE `kat` LIKE '%1%'

kat - nazwa kolumny z id kategorii
matt
to ze zrobic ze where kategoria_id = '1' to wiem ale te kategorie nie są zapisane w bazie 1 tylko ich tam jest kilka np 1,2,3,4,5 itd...
zYm3N
czego jest kilka ? baz ?!

1. SELECT * FROM baz1 one, baz2 two, baz3 three;

hm. Chociaż dziwne mi się to widaje :|
matt
Cytat(zYm3N @ 2004-11-06 10:02:56)
czego jest kilka ? baz ?!

1. SELECT * FROM baz1 one, baz2 two, baz3 three;

hm. Chociaż dziwne mi się to widaje :|

Kategori rzecz jasna smile.gif
zYm3N
no to w takim razie otrzymałeś już odpowiedź..

czemu ona Ci nie pasuje questionmark.gif?//

Może coś takiego:

"SELECT * FROM kategorie GROUP BY id" questionmark.gif
komar07
bardzo prosto mozesz to wyciagnac

1. "SELECT * FROM fcbayern_news WHERE kategoria in (" . $kategoria . ")";

jezeli chcesz wyciagnac newsy z wielu kategorii jednoczesnie

1. "SELECT * FROM fcbayern_news WHERE kategoria in (" . implode(', ', $kategoria) . ")";

gdzie $kategoria jest tablica
matt
Kurde ludzie pomożcie sad.gif

Robie tak

1. $sql = mysql_query("SELECT * FROM fcbayern_news WHERE kategoria in (" . 1 . ")"; ORDER BY news_id DESC");

i wywala błąd :///