Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Jaki framework do nauki?
Forum PHP.pl > Forum > PHP > Object-oriented programming
szaq
Witam!

Od razu uprzedzam - nie wiem czy to dobry dział, 'Programowanie Obiektowe' wydaje mi się właściwe. Jeśli nie, przepraszam z góry administrację.

Jestem 'programistą' php. php 4 znam doskonale.
Dotychczas uczyłem się pisać aplikacje jedynie strukturalnie, kod był bardzo chaotyczny.

"Niedawno" zacząłem się uczyć php 5 (obiektówki). Myślę, że jestem już dobrze w tym obeznany.
Mam problem: chciałbym napisać własny framework, ale nie wiem jak się do tego zabrać. Czytuję artykuły, rozumiem model MVC, tylko nie wiem jak to w praktyce razem 'skleić'.

I teraz narzuca mi się pytanie: jakiego frameworka/co czytać/co robić , żeby zrozumieć ten układ, całą tą sieć klas? Czy jest jakiś 'prosty' framework, który analizując, mógłbym się czegoś dowiedzieć? W jaki sposób Wy, użytkownicy, zapoznawaliście się z frameworkami i czerpaliście pomysły na własne?

Pozdrawiam,
szaq
delta9
tak wiec odpowiadajac na czesc Twojego pytania, uwazam ze warto zapoznac sie z gotowymi rozwiazaniami - osoby ktore projektowaly framework przeprowadzily tysiace testow itd. - jest to juz sprawdzone srodowisko - mowie oczywiscei o frameworku, ktory bedzie mial zastosowanie w swiecie rzeczywistym

z drugiej strony - nic tak nie rozwija jak pisanie - stad pomysl pisania czegos swojego jest jak najbardziej na miejscu, choc poczatkowo pewnie bardziej hobbystycznie ale.. kto wie smile.gif

skad czerpac? sam pracuje z Prado (aktualnie najnowsza wersja to 3.1.0 alpha) i raczej nie bede szukal zamiennika - a pewnie zaciekawi Cie, ze framework ten wygral konkurs Zenda na prezentacje obiektowych mozliwosci php5 wiec.. po co szukac dalej?

http://www.zend.com/php5/contest/top_rated.php
Prph
Prado to chyba kiepski pomysl na start :/