Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Chrome OS
Forum PHP.pl > Inne > Komputery i oprogramowanie
kajzur
Cześć winksmiley.jpg Co sądzicie o tym nowym pomyśle Google?smile.gif Jeśli ktoś nadal nie wie o czy mówię, zapraszam do lektury http://www.idg.pl/news/347499/Google.Chrom...al.Windows.html
erix
Nie sądzę, aby to prędko nastąpiło... Poza tym, DirectX/OpenGL, tyle mechanizmów, OS napisać wcale nie jest tak hop-siup.

Może ciekawiej być tylko dlatego, że na ARM coś klepią.
sztosz
Mając taki kapitał jak Google można w miarę szybko napisać OS. Inna sprawa że Google Chrome OS nie pisze od dzisiaj, tylko ok dłuższego czasu. A jeszcze inna sprawa, że ten OS jest nie po to żeby na nim grać, tylko po to by w domu wygodnie na nim "popracować".
erix
DirectX/OpenGL jest dla Ciebie tylko do gier...?!
kajzur
Hop-Siup to to nie jest racja, ale popatrz na możliwości Google'a winksmiley.jpg Stawiają to na jądrze Linuxa, czyli część roboty mają za sobą.. A skoro Open Source to i darmowe biggrin.gif Jednym słowem czekam co z tego będzie ;p I z chęcią potestuje biggrin.gif
MateuszS
ja tam czekam na komputery kwantowe,
sztosz
Jakby nie patrzeć DirectX i OpenGL jest wykorzystywany w 95% w grach. Gdyby pominąć gry, to moglibyśmy w ogóle nie korzystać z DirectX'a. Można zbudować w pełni sprawny OS z kolorowym GUI bez DirectX'a taki jak np. Windows 95*. Obsługa multimediów też może się odbywać bez obsługi DirectX'a. Natomiast zaimplentowanie OpenGL z racji obszernej dokumentacji, otwartych źródeł etc. nie jest chyba takie trudne zwłaszcza że bazują na Kernelu Linuxa. W ogóle nazywanie Nowego dziecka Google Systemem Operacyjnym to lekkie przegięcie, pisząc wcześniej nie do końca zdawałem sobie sprawę jak niewłaściwie używam tego "OS", bo czy KDE albo Gnome'a nazwiemy OS'em?


------------
*I tak nagle mi wpadło do głowy pytanie: Ile dystrybucji Linuxa obsługuję DirectX?
erix
Cytat
Gdyby pominąć gry, to moglibyśmy w ogóle nie korzystać z DirectX'a.

Zdziwiłbyś się, jak wiele aplikacji korzysta z API DirectX...
sztosz
Ale co ma piernik do wiatraka? Czy ja gdziekolwiek napisałem że wiele aplikacji nie korzysta z DirectX'a? Ja tylko napisałem że DirectX nie jest czymś koniecznym. I wbrew temu co sądzisz napisanie systemu operacyjnego nie jest czymś tak trudnym jak Ci się wydaje, wszystko zależy od tego do czego ten system ma służyć.
Wykrywacz
A ja się zastanawiam kiedy ktoś w końcu zrobi dedykowany system operacyjny pod gry. Tak aby system tylko i wyłącznie stworzony był po to aby zoptymalizować ich działanie. <- Może gadam banialuki, ale uważam że przyszłość OS tkwi w wyspecjalizowanych produktach do konkretnych potrzeb.

Niech nawet na 1 kompie będą 3 os. Jeden to Gier, drugi do AD, trzeci do pierdół jak programowanie,pocztowanie,blogowanie i inne duperele. A czwarty jeszcze do obróbki grafikowania ;P
erix
Cytat
A ja się zastanawiam kiedy ktoś w końcu zrobi dedykowany system operacyjny pod gry. Tak aby system tylko i wyłącznie stworzony był po to aby zoptymalizować ich działanie. <- Może gadam banialuki, ale uważam że przyszłość OS tkwi w wyspecjalizowanych produktach do konkretnych potrzeb.

Ale po co taki OS, skoro są konsole...? O.o
Pr0100
Cytat
A ja się zastanawiam kiedy ktoś w końcu zrobi dedykowany system operacyjny pod gry. Tak aby system tylko i wyłącznie stworzony był po to aby zoptymalizować ich działanie. <- Może gadam banialuki, ale uważam że przyszłość OS tkwi w wyspecjalizowanych produktach do konkretnych potrzeb.


zobacz linuxa, pomimo elastyczności systemu dystrybucje nie są wyspecjalizowane w ten sposób (oczywiście mówię tylko o popularnych gatunkach pingwina)
Crozin
@Wykrywacz: poza tym, że do grania to są konsole, albo boisko to zastanów się jakim cudem wtedy chciałbyś robić trzy rzeczy "jednocześnie" - słuchanie muzyki, programowanie, a co godzinę sobie przez 10 min w coś pograć. Restartować wszystko?

Chyba powinno się dążyć właśnie w zupełnie innym kierunku... by z systemem operacyjnym nie wiązały się żądne ograniczenia - jak np. dostępność i szybkość działania aplikacji.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.