Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Filtrowanie za pomocą skryptu JS
Forum PHP.pl > Inne > Hydepark
1witek2
Witam... prośba o pomoc do osób znających temat....

Koledzy jestem amatorem w tworzeniu stron (znajomość JS), i mam wielką prośbę o pomoc bo stanąłem w miejscu i kwiczę

mam taki kod JS:

$(document).ready(function () {
$('ul#filter a').click(function () {
$(this).css('outline', 'none');
$('ul#filter .current').removeClass('current');
$(this).parent().addClass('current');

var filterVal = $(this).text().toLowerCase().replace(' ', '-');

if (filterVal == 'all') {
$('ul#items li.hidden').fadeIn('xslow').removeClass('hidden');
} else {

$('ul#items li').each(function () {
if (!$(this).hasClass(filterVal)) {
$(this).fadeOut('normal').addClass('hidden');
} else {
$(this).fadeIn('xslow').removeClass('hidden');
}
});
}

return false;
});
});

i kod HTML

1. <div class="filter">
  2. <ul id="filter">
  3. <li><a href="#">item1</a></li>
  4. <li><a href="#">item2</a></li>
  5. <li><a href="#">item3</a></li>
  6. <li><a href="#">item4</a></li>
  7. <li><a href="#">item5</a></li>
  8. </ul>
  9. </div>
  10.  
  11. <ul id="items">
  12. <div class="span12">
  13. <li class="item1 span4">tekst 1</li>
  14. <li class="item2 span4">tekst 2</li>
  15. <li class="item3 span4">tekst 3</li>
  16. <li class="item4 span4">tekst 4</li>
  17. <li class="item5 span4">tekst 5</li>
  18. </div>
  19. </ul>

Oczywiście kod działa poprawnie ale chciałbym go lekko zmodyfikować w ten sposób aby po wejściu na ston nie pokazywało odrazu (all) wszystkiego co jest w <ul id="items"></ul>
a pokazywało tylko zawartość pierwszego tz. <li class="item1 span4">tekst 1</li> nie mogę sobie z tym poradzić bo przyznaję nie znam się kompletnie na JS i w jaki sposób działa ten kod.

Chciałbym pomóc (doradzić) znajomej w tym problemie ale niestety nie potrafię, a dla was pewnie to dwa kliknięcia i zadziała

item1 = tekst 1
item2 = tekst 2
item3 = tekst 3
item4 = tekst 4
item5 = tekst 5