Darth Michu
24.06.2007, 14:38:54
Witam. Temat trochę z innej beczki, ale w miarę ciekawy.
Od około 4 tygodni piszę grę browserową w php, i jak na razie dobrze mi idzie. Natrafiłem jednak na problem pisząc skrypt walki pvp. Zasatanawiam się nad sposobem w jaki dana zbroja/hełm/cokolwiek innego miałoby wpływać na zmniejszenie obrażeń od danej broni/czaru. Myślałem już nad zastosowaniem procentów (np. jakaśtam zbroja broni przed 10% obrażeń) Pomysł jednak odrzuciłem, gdyż w ten sposób istniałby limit jakości zbroi.
Grając w wiele gier, zarówno sp, jak i mmo, doszłem do wniosku że istnieje jakiś sposób na taką organizację zbroi, broni i innych, że można by w nieskończoność ulepszać zbroje(przykłady: Diablo II, I-rpg.net)
Czy ktoś ma pomysł, jak to zrobić?
UDAT
24.06.2007, 14:43:26
Co to ma wspólnego z PHP?
kwiateusz
24.06.2007, 14:58:39
Przeniesiono PHP->Hydepark
Black-Berry
24.06.2007, 14:59:49
zamiast linowo zmniejszac obrażenia zmniejszaj je za pomocą funkcji która jest zbieżna do granicy y = 100
Pozdrawiam
Darth Michu
24.06.2007, 15:00:09
YYYY.... co?
"zmniejszaj je za pomocą funkcji która jest zbieżna do granicy y = 100"
Można by troszeczkę jaśniej?
Spawnm
24.06.2007, 15:02:23
zobacz sobie gf lub vallheru:)
$wroga sila=$wroga sila-($moja obrona + zbroja)
$mojehp=mojehp-wrogasila
Black-Berry
24.06.2007, 15:08:58
kiedy jeden punkt $armor zmniejsza obrazenia o 1% to znaczy że zmiejszasz obrażenia liniowo. Jeśli np 1pkt $armor= 10% zmniejszonych obrazen, a 2pkt armor to 15% a 3pkt to 20% tzn ze zmniejszają sie one nie liniowo. Musisz wymyslic taka funkcje dla ktorej np 99pkt armor to 50%zmniejszenia, 2000pkt to 99% zmniejszenia, 9999999999pkt to 99,99% zmniejszenia. 100% to granica której nigdy sie nie osiaga wraz z zwiekszaniem liczby $armor (matematyka z 2 klasy liceum)
Darth Michu
24.06.2007, 15:13:00
Bardzo sprytne, do zrobienia. (Ty jesteś z 2 liceum? Ja skończyłem 3 gim

)
Dzięki bardzo!
envp
24.06.2007, 15:34:15
Lepiej zeby mike_mech tego nie widzial bo on matme kończył... Poczytajcie o np funkcji ekspotencjalnej...
fiszol
24.06.2007, 16:00:08
W diablo nie ma czegoś takiego jak rozwijanie zrobi w nieskończoność, wszystko ma tam swoje progi, np redukcja obrażen na pvm - maks 95%, na pvp maks 75%, podobne progi limitują wszystko
Zbłąkany
26.06.2007, 19:35:07
@envp: ekspotencjalnej? chyba miałeś na myśli eksponencjalnej
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.