Jeżeli dobrze zrozumiałem to strona
strona/kontakt.php w zależności od zmiennej sesyjnej będzie wyświetlała się po polsku lub po innemu? Jeżeli tak to zrobisz to google będzie uważało że pod jednym adresem masz dwie strony i nie za bardzo mu się to spodoba.
Ja to rozwiązuję w sposób że przy każdym adresie jest zmienna
lang czyli strona
strona/kontakt.php?lang=pl wyświetli się po polsku a strona
strona/kontakt.php?lang=en po angielsku. Staram się aby poza stroną startową wszystkie adresy miały zdefiniowany język.
W ten sposób masz łatwy dostęp do języka
<?php
function getLanguage
() { return isset($_GET['lang']) ?
$_GET['lang'] 
: LANG_DEFAULT
; } ?>
oczywiście wartości pl/en można zmienić na inne przydatne w procesie pozycjonowania. Potrzeba będzie trochę zmienić funkcję na taką:
<?php
function getLanguage()
{
case "lodowka"'pl';
case "refrigerator"'en';
defaul: return LANG_DEFAULT;
}
}
?>
W analogiczny sposób robisz sobie funkcję do tworzenia linków. Jeżeli do tego dołożysz jeszcze wielojęzyczne tagi stron i przyjazne linki (domena/lodowki/kontakt, domena/refrigerator/contact, pamiętaj każdy tag strony w danym języku musi być unikatowy) to daje to całkiem dobry efekt w google i przy okazji linki są nawet łatwe do zapamiętania.
Można się jeszcze pobawić i zamiast oznaczania języka strony w adresie można operować tylko na tagach strony (domena/kontakt, domena/contact) tylko tutaj więcej musisz sprawdzać przed dodaniem nowej strony (każdy tag strony w musi być unikatowy, jest to problematyczne i czasami nie naturalne bo są języki w których słowa sąidentyczne).