Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [MOD REWRITE]Przepisywanie adresów
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
axwell
Postanowiłem zająć się przyjaznymi URLami na mojej stronie. Mam do przepisania sporą ilość takich zasad, ale nie znam się na tym. Czytałem kilka poradników, tutoriali, lecz nie wychodzi dlatego proszę Was o podanie mi przykładu, a ja już dalej sobie poradzę.

Mam link w formacie
  1. <?php
  2. czytaj.php?sdzial=&dzial=&dl=&nr=
  3. ?>

z tym, że zmienne $dl oraz $nr nie koniecznie muszą wystąpić. Chciałbym mieć link w formacie artykul-$sdzial-$dzial-$dl-$nr.html
Wieviór
Kod
RewriteEngine on
RewriteRule ^artykul-([a-zA-Z]+)-([a-zA-Z]+).html$ czytaj.php?sdzial=$1&dzial=$2
RewriteRule ^artykul-([a-zA-Z]+)-([a-zA-Z]+)-([0-9]+)-([0-9]+).html$ czytaj.php?sdzial=$1&dzial=$2&dl=$3&nr=$4

Po pierwsze brawo za decyzję, bo przyjazne URL to dobra rzecz ;] Jako że użytkownik nie będzie widział tych wszystkich nazw zmiennych (sdzial, dzial, dl, nr) to proponuję je rozszerzyć, by było łatwiej zrozumieć o co chodzi.
Pitter
Wydaje mi się że powinno to wyglądać tak chociaż nie zapewniam że będzie elegancko działać bo sam dobrze nie umiem jednak może chociaż cię na prowadzę
Kod
RewriteEngine on
RewriteRule ^article-([a-bA-Z]+)-([a-bA-Z]+)-([1-9])-([1-9])$ plik.php?sdzial=$1&dzial=$2&dl=$3&nr=$4
axwell
No Panowie, niestety ale działa tylko w 50 % ponieważ:
-w zmiennych sdzial, dzial szuka tylko tekstu, a w mojej zmiennej może być jakaś cyfra np. "rok2006"
-tak jak nadmieniłem $dl i $nr nie muszę istnieć. Więc taki adres url: "artykul-jeden-dwa.html" już nie zadziała...
Wieviór
Za cyfry odpowiedzialny jest "0-9", chociaż w tym momencie to już w sumie lepiej chyba dać gwiazdkę po prostu (gwiazdka pozwala na wszelakie znaki).

Jeśli chodzi o drugi Twój punkt - Czy dałeś obie linijki, które ja podałem?
Pilsener
Musisz zrobić klasyfikację, np:
znak / działy
znak - słowa kluczowe
znak , parametry
znak ; parametry dodatkowe
znak _ nr strony