Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Organizacja pracy przy dużym projekcie!
Forum PHP.pl > Inne > Hydepark
PawelC
Hej smile.gif
Mam w planach do napisanie duży projekt którego napisanie może zająć 3-4 miesiące i moje pytanie brzmi, jak najlepiej zorganizować sobie pracę i od czego zacząć. Do realizacji projektu wykorzystam OOP i MySQL, w razie potrzeby też inny język. na chwilę obecną projekt będzie wymagał, stworzenie designu, napisanie ponad 60 class, panela administratora, konta użytkowników etc...

Proszę o jakieś wskazówki od czego najlepiej zacząć.
phpion
Cytat(ExPlOiT @ 27.03.2009, 20:06:38 ) *
Proszę o jakieś wskazówki od czego najlepiej zacząć.

Od zaprojektowania całości. Jeśli stwierdzisz "o, jest super" to dopiero wtedy możesz zająć się programowaniem. W przypadku popełnienia błędu w fazie projektowania późniejsze jego wyeliminowanie może okazać się bardzo trudne. Projekt, projekt i jeszcze raz projekt.
Moli
Dokładnie, rozrysuj sobie bazę, frameworka (w sensie co gdzie, do czego, po co i dlaczego), podziel cały projekt na etapy (tzw. kamienie milowe), wypisz sobie co jest ważniejsze i tym zajmij się na początku, a głupoty zostaw sobie na koniec.
PawelC
Wiem co i jak ma wyglądać, jakie klasy muszę sobie napisać. Projekt będę pisał obiektowo ponieważ jest to dla mnie duże ułatwienie, i w każdej chwili mogę użyć gotową klasę, a nie pisać bez sensu kod na nowo, a co najważniejsze w razie rozbudowy projektu wystarczy tylko klasy rozbudować o dodatkowe funkcje.
Projekt bazy danych już mam gotowy smile.gif
nasty
Cytat(Moli @ 27.03.2009, 19:13:31 ) *
Dokładnie, rozrysuj sobie bazę, frameworka (w sensie co gdzie, do czego, po co i dlaczego), podziel cały projekt na etapy (tzw. kamienie milowe), wypisz sobie co jest ważniejsze i tym zajmij się na początku, a głupoty zostaw sobie na koniec.

Tak troche Waterfallem zawiało smile.gif

Zdarza się tak, że "idę na żywioł", a w zasadzie najczęściej tak jest - jestem zwolennikiem Agile smile.gif

I te "głupoty" to wbrew pozorom najwięcej czasu pochłaniają, naprawdę smile.gif takie małe pierdoły o których nawet nie myślisz na początku projektu.
michalg
Cytat(nasty @ 31.03.2009, 03:15:28 ) *
Tak troche Waterfallem zawiało smile.gif

Zdarza się tak, że "idę na żywioł", a w zasadzie najczęściej tak jest - jestem zwolennikiem Agile smile.gif

I te "głupoty" to wbrew pozorom najwięcej czasu pochłaniają, naprawdę smile.gif takie małe pierdoły o których nawet nie myślisz na początku projektu.


Dobrze się tu sprawdza zasada 80/20 - 20% funkcjonalności zajmie 80% czasu smile.gif

A co do organizacji pracy - przed rozpoczęciem pisania zorganizuj sobie system kontroli wersji. Jeżeli planujesz pisać w grupie to na jakimś dostępnym dla wszystkich serwerze. A jeżeli piszesz sam, to też Ci się to przyda - wtedy możesz postawić lokalnie np serwer svn, albo nawet wykorzystać protokół file: w kliencie svn.
dr_bonzo
Do zaplanowania wszystkiego w szegolach trzeba masy czasu, masy wiedzy i doswiadczenia (zeby wiedziec jakie konsekwencje bedzie mialo TAKIE wykonanie TAMTEJ funkcjonalnosci itd), a i tak cos pominiesz, nie przewidzisz, cos sie potem zmieni, albo nie masz precyzyjnych wymagan co do czesci funkcjonalnosci.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.