Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [SQL][PHP]Zaznaczenie Radio Button przy edycji rekordów
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
saif3r
Witam,
mam pytanie.
otóż posiadam 3 pliki php.
jeden to formularz dodania konia, zawierający między innymi pole płeć w której do wyboru jest jedna z 3 opcji.
drugi to lista wszystkich rekordów w przyciskiem edytuj który odsyła do trzeciego
który wybiera z bazy rekord o danym ID i umożliwia jego edycję.
tak więc moje pytanie brzmi, co zrobić aby w tym formularzu pobierana zaznaczana była "odpowiednia" kropka radio buttona odpowiadająca płci.
Wszystkie pozostałe wartości pobierane są za pomocą ["Select * From"] i Echo. Jeśli jako input mam text, to bez problemu wyświetla mi płeć, niestety nie wiem jak to zrobić z radio buttonami.
MateuszS
Cytat
jeden to formularz dodania konia, zawierający między innymi pole płeć w której do wyboru jest jedna z 3 opcji.

Nie znam się na koniach, ale zabrzmiało to jakby miały 3 płcie ;D nie ważne

Zainteresuj się atrybutem checked dla inputa radio/checkbox
mortus
  1. <input type="radio" name="plec" value="wartość1" <?php if($row['plec'] == 'wartość1') echo 'checked="checked"'; ?> />
  2. <input type="radio" name="plec" value="wartość2" <?php if($row['plec'] == 'wartość2') echo 'checked="checked"'; ?> />
  3. <input type="radio" name="plec" value="wartość3" <?php if($row['plec'] == 'wartość3') echo 'checked="checked"'; ?> />
gdzie $row to jest rekord pobrany z bazy danych.
saif3r
hm no w sumie nie płeć, ale wykładowca zażądał Wałacha obok Klaczy i Ogiera winksmiley.jpg
dzięki panowie, wszystko ładnie działa.
majsterpstryk
Dobra , a jak zrobić jesli przyciski radio sa umieszczone w skrypcie php , mecze sie juz sporo i nie moge dojsc , ponizsze nie dziala ..... jak to poprawic

1.  
  2. echo' <input type="radio" name="plec" value="wartość1" if($row['plec'] == 'wartość1') echo 'checked="checked"'; ?> />';