Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [gra] Epicknight
Forum PHP.pl > Inne > Oceny
bim2
Może ktoś pamięta jak kiedyś przedstawiałem w tym dziale grę a dokładniej jej początki. Można wtedy było jedynie poruszać się, była interakcja z innymi osobami oraz questy. Projekt od tego czasu się już trochę rozwinął i chciałbym, żebyście ocenili co do tej pory jest skończone.

Npc może zlecić nam zadanie, kupić oraz sprzedać przedmioty oraz jak mamy mało życia wyleczyć. Można walczyć z potworkami (tutaj jeszcze bardzo prosty mechanizm bo dopiero co go wprowadzamy). Questy możemy podzielić na wielozadaniowe oraz typowe przedmioty do znalezienia w skrzynkach.

Na małych monitorach zalecam poruszanie się numlockami (jeśli występuje scroll), ponieważ poruszanie strzałkami przewija stronę.

Jest bardzo dużo niedociągnięć, możliwe że są błędy ale niestety bawię się tym tylko ja oraz okresowo brat., wszystko postaram się szybko poprawiać
Otwarty jestem na wszelkie propozycję dotyczące poprawy UI lub grywalności smile.gif

Aha, gra działa na Facebooku, wiem że niektórym może to nie podchodzić ale wydaje mi się że gra będzie wymagała więcej współpracy, przynajmniej w przyszłości.



PS. Nie rozsyłamy spamu na Facebooka ani nic takiego, po prostu lepiej jak jest już to zintegrowane od początku z nim.

Pozdrawiam, Michał Hernas.


Edycja:

Poza Facebookiem
Adres do rejestracji: http://epicknight.com/Epicknight-registerForm/
Adres do logowania: http://epicknight.com/Epicknight-loginForm/
phpion
Cytat(bim2 @ 30.06.2010, 15:28:25 ) *
Aha, gra działa na Facebooku, wiem że niektórym może to nie podchodzić ale wydaje mi się że gra będzie wymagała więcej współpracy, przynajmniej w przyszłości.

No ale mógłbyś ją wystawić też gdzieś indziej, szczególnie jeśli dajesz ją na forum do oceny.
Cytat
Zarejestruj się na Facebooku, aby korzystać z aplikacji EpicKnight.

Nie mam tam konta, rejestrować się nie mam zamiaru, a szkoda, bo z tego co pamiętam (z filmików) to gierka zapowiadała się bardzo ciekawie.
bim2
No to w takim razie dopisze jakies zew. logowanie.

Poza Facebookiem
Adres do rejestracji: http://epicknight.com/Epicknight-registerForm/
Adres do logowania: http://epicknight.com/Epicknight-loginForm/
pedro84
Cytat(bim2 @ 30.06.2010, 15:48:22 ) *
No to w takim razie dopisze jakies zew. logowanie.

Dopisz, dopisz bo też chętnie zobaczę! winksmiley.jpg

Moim zdaniem, tworzenie czegoś co jest zależne od posiadania konta na jakimś portalu nie jest najlepszym rozwiązaniem, musi być możliwość zakładania konta poza tym serwisem.
bim2
Tak, tylko że w grze występować będzie system sprzymierzeńców, taka auto reklama. Zaproś n przyjaciół to masz bonusy. Widocznie dla pozafacebookowych konta będziemy musieli dopisać jakąś wysyłkę emaili winksmiley.jpg
Kildyt
Połączenie gry z fb jest chyba najlepszym wejściem na start, ale jeszcze dużo pracy, żeby gra stała się użyteczna. Na razie cieszy jako ciekawostka, interesuje (głównie programistów), ale nie jest atrakcyjna dla gracza.
Denerwuje malutki świat (wymiary dobre na komórkę), powolne działanie i wczytywanie się mapy podczas przemieszczania się. Brakuje płynnych animacji. Szkoda, że dymki z czata nie pojawiają się obok postaci, a w osobnym boxie, który zasłania ekran świata. Boję się, czy serwer wytrzyma naporu większej ilości użytkowników online.
Jeżeli gra stanie się bardziej użyteczna i atrakcyjna to z pewnością będzie to miły dodatek do fb. winksmiley.jpg Powodzenia!

PS Myślałeś nad zastosowaniem canvas-a?
bim2
Tak, dużo jeszcze pracy przede mną, ale dużo także powstała od ostatniej wersji smile.gif

Świat malutki, ale z możliwością rozbudowy. Wgrana mapa jest tylko pokazową, quest, npc i potworki także. Edytor mapy jest gotowy, questów w skrzynkach także, edytor npc i zadań właśnie się pisze. :]

Czy wytrzyma? Nie mam pojęcia. Całość działa przy użyciu memcache także mam nadzieję, że jakoś się uda. Zresztą mamy nadzieję może rozbić to na kilka podświatów jakby. Tzn, mapa jest ciągła, nie trzeba klikać żeby gdzieś przejść (nie reloaduje strony z nową mapka tylko w biegu je czyta). Jeśli okaże się że serwer wytrzyma tylko powiedzmy 100 graczy, stworzymy takie "portale" które faktycznie przeniosą nas na inny serwer z inną mapą ale dla nas będzie to wyglądało jak zmiana lokacji.

Co do chatu świetny pomysł i postaram się go jak najszybciej wprowadzić winksmiley.jpg

Czemu powolne działanie? I gdzie zauważyłeś brak płynnych animacji? winksmiley.jpg Mapka ma preloadery zrobione, także zanim gdzieś wejdziesz powinno się to wczytać. oO

PS. Co do canvas. Gra jest już na takim etapie, ze praktycznie musiałbym ją przepisać od nowa na co nie mam czasu i sił.
Kildyt
Cytat(bim2 @ 30.06.2010, 22:32:43 ) *
Czemu powolne działanie? I gdzie zauważyłeś brak płynnych animacji? winksmiley.jpg Mapka ma preloadery zrobione, także zanim gdzieś wejdziesz powinno się to wczytać. oO
Często podczas przemieszczania się postać staje na kilka milisekund. Głównie chodzi o brak dynamiki. Bohaterowie chodzą IMHO w żółwim tempie.

Cytat(bim2 @ 30.06.2010, 22:32:43 ) *
PS. Co do canvas. Gra jest już na takim etapie, ze praktycznie musiałbym ją przepisać od nowa na co nie mam czasu i sił.
Rozumiem, ale w przyszłości możesz natrafić jeszcze na wiele problemów, a ten nowy obiekt daje wiele możliwości. winksmiley.jpg
ayeo
@bim2 jesteś mega Świr biggrin.gif Zajebista!
bim2
Cytat(ayeo @ 30.06.2010, 23:31:02 ) *
@bim2 jesteś mega Świr biggrin.gif Zajebista!

Dziękować. smile.gif

Co do chatu, zastanawiam się, bo zależy mi żeby wszyscy na całym świecie mogli ze sobą gadać. Nie tylko ci co są obok. Można oczywiście rozdzielić w takim razie to na Chat Globalny oraz input do rozmowy z bliskimi osobami smile.gif

Edycja:
Zwiększyłem prędkość chodzenia, jest lepiej ale za to mogą pojawić się lagi w widzeniu innych graczy.

Co do Canvas, na razie mnie nie przekonuje: http://srodek.info/blog/328/obsluga-klawia...raz-licznik-fps Przykład z tego wpisu na FF generuje mi 10fps sad.gif
Quantum
jestem pod wrażeniem, gratuluje smile.gif gierka może być konkretna winksmiley.jpg
foxbond
Popraw kolizje bo mi na google chrome potworki wchodzą jeden na drugiego.
Gra bardzo mi się podoba, chciałem zrobić coś podobnego ale to ponad moje umiejętności dry.gif
#luq
Ładne, fajne, zajebiste winksmiley.jpg

Zastanawia mnie, że zdarzyło mi się iść i przez chwilę zamiast mapy mam wszystko takie brązowe, oczywiście jakieś lagi na necie/serwie i nie zdążyło mi wczytać mapy. Tylko zastanawia mnie dlaczego wszystko miałem brązowe. Widzę, że mapa normalna - kafelkowa, więc takie niewczytanie mapy jest możliwe na krańcach w tą stronę gdzie się poruszamy, prawda? Bo resztę obrazków mamy już w cache`u...

Zamień jQuery na najnowszą wersje, zawsze to jakiś zastrzyk szybkości, niewielkiej ale zawsze smile.gif

Cytat
Co do Canvas, na razie mnie nie przekonuje: http://srodek.info/blog/328/obsluga-klawia...raz-licznik-fps Przykład z tego wpisu na FF generuje mi 10fps

Ja mam średnio ~60fps. Również jestem za canvasem, będzie prościej pisać.

Edit
Bo teraz zauważyłem, że można klikać. Na canvas`ie tego nie wykonasz lub będzie to trudne. Z tego też powodu zrezygnowałem z canvas`a w mojej gierce.
kapuch
Gra super, jesli ja poprawisz i bedzie gralo sporo osob, to i ja wejde od czasu do czasu pograc.
Popraw skrzynki, z ktorych dostaje sie darmowe itemy, bo jak narazie to mozna w nie klikac i klikac i za kazdym razem mam item smile.gif
No i doczepil bym sie jeszcze do systemu walki, a konkretnie do sposobu w jaki "wypadaja" itemy z przeciwnika - fajnie by bylo gdybys to zrobil tak jak w WOWie, ze po smierci potworaka otwiera sie cialo, w ktorym sa przedmioty, albo sposob mniej wymagajacy - przedmioty spadaja na ziemie smile.gif
Poza tym jak klikam na jedna ze skrzynek mam napis "Quest Error" - komunikat malo konkretny, bo nie wiadomo czy cos sie sypnelo i jest jakis blad, czy moze poprostu nie mam zaczetego danego questa.
Jak dla mnie gra fajna, jesli poprawisz to co napisalem + to co inni napisali i do tego przyspieszysz ja nieco to bedzie SUPER.
Gratuluje pomyslu i wykonania.

EDIT: Dodam jeszcze ze jestem mile zaskoczony zurzuciem zasobow dla tej gierki, przy niektorych flash'owkach wentylator w moim laptopie szaleje, a tutaj cisza winksmiley.jpg

EDIT2: Jak narazie nie spotkalem zywej duszy, a szkoda, bo jestem ciekaw jak wyglada sprawa lagow smile.gif
Wicepsik
Cytat(foxbond @ 1.07.2010, 08:15:17 ) *
Popraw kolizje bo mi na google chrome potworki wchodzą jeden na drugiego.


Na firefox też tak mam. Gra fajnie Ci wyszła smile.gif Czy atakowanie potwora, który jest od ciebie kilka kratek dalej nie jest błędem ?
bim2
Cytat
Czy atakowanie potwora, który jest od ciebie kilka kratek dalej nie jest błędem ?

Tak to błąd. Nie wykrywam jeszcze odległości od potworka bo zastanawiam się jak to rozwiązać. Sprawa wygląda tak, że serwer losuje gdzie ma wrzucić potworki na mapie, ale chodzenie załatwia już js. Więc w js dam ograniczenie a praktycznie to wystarczy wejść na obszar respa i wywołać daną akcję (otworzyć url).

Co do kolizji, nie pomyślałem o tym, żeby potworki nie mogły na siebie wchodzić, poprawi się.

Co do wczytywania mapy. Mapa jest robiona jako background np. url(map11-12.gif); Jedna mapa to kilka kratek, nie ma tak ze doczytuje te kratki z boków bo przeglądarka nie wyrabiała kiedy dla osobnych divów wczytywałem kratki. To była masakra. Spróbuję wymusić cache na przeglądarkach, bo narazie liczyłem na samodzielność ich.

Cytat
Poza tym jak klikam na jedna ze skrzynek mam napis "Quest Error" - komunikat malo konkretny, bo nie wiadomo czy cos sie sypnelo i jest jakis blad, czy moze poprostu nie mam zaczetego danego questa.

Quest Error znaczy, że skrzynka questowa stoi na mapie (id ustawiane w confingach lub jaku uniqueId na mapie) a nie ma przypisanego questa. W sumie to wystarczy jak będę pisał tutaj nie ma niczego lub coś w tym stylu.

Co do zaczynania questów, u mnie działa to na zasadzie eventów. Otwierasz skrzynke z questem o id 2 to dostajesz event 22 (1 cyfra to identyfikator). Npc ma w bazie pole jakie eventy potrzeba żeby móc wybrać daną rozmowę. Dlatego można iść zerwać gałązkę życia a później rozmawiać z npc. Niedługo pojawi się Quest Book winksmiley.jpg

Edycja:
http://epicknight.com/awe-editor.rar - jeśli ktoś chce zobaczyć edytor map smile.gif

Edycja 2:
Questy poprawione, po informacji że wykonałeś questa brakło return; smile.gif Dziś wyjeżdżam ale jak tylko mi podłączą internet na wsi to zabiorę się za poprawę tego co pisaliście i sugestie dotyczącą chata wystosowanaprzez kildyta smile.gif Dzięki za miłe słowa.
Fifi209
Cytat(kapuch @ 1.07.2010, 11:33:52 ) *
Gra super, jesli ja poprawisz i bedzie gralo sporo osob, to i ja wejde od czasu do czasu pograc.
Popraw skrzynki, z ktorych dostaje sie darmowe itemy, bo jak narazie to mozna w nie klikac i klikac i za kazdym razem mam item smile.gif
No i doczepil bym sie jeszcze do systemu walki, a konkretnie do sposobu w jaki "wypadaja" itemy z przeciwnika - fajnie by bylo gdybys to zrobil tak jak w WOWie, ze po smierci potworaka otwiera sie cialo, w ktorym sa przedmioty, albo sposob mniej wymagajacy - przedmioty spadaja na ziemie smile.gif
Poza tym jak klikam na jedna ze skrzynek mam napis "Quest Error" - komunikat malo konkretny, bo nie wiadomo czy cos sie sypnelo i jest jakis blad, czy moze poprostu nie mam zaczetego danego questa.
Jak dla mnie gra fajna, jesli poprawisz to co napisalem + to co inni napisali i do tego przyspieszysz ja nieco to bedzie SUPER.
Gratuluje pomyslu i wykonania.

EDIT: Dodam jeszcze ze jestem mile zaskoczony zurzuciem zasobow dla tej gierki, przy niektorych flash'owkach wentylator w moim laptopie szaleje, a tutaj cisza winksmiley.jpg

EDIT2: Jak narazie nie spotkalem zywej duszy, a szkoda, bo jestem ciekaw jak wyglada sprawa lagow smile.gif


Może dlatego że to nie jest we flashu pisane? haha.gif

@topic
Nawet fajne, poprawisz te błędy i będzie dobrze. Rozmiar - to trzeba zmienić bo źle się gra...
Ilość żądań do serwera akurat mnie przeraża...

@edit
Fajny edytor map ;p wszystko jest bardzo podobne do Tibii - tylko mi się tak wydaje? haha.gif
bim2
Cytat(fifi209 @ 1.07.2010, 12:22:40 ) *
Może dlatego że to nie jest we flashu pisane? haha.gif

@topic
Nawet fajne, poprawisz te błędy i będzie dobrze. Rozmiar - to trzeba zmienić bo źle się gra...
Ilość żądań do serwera akurat mnie przeraża...

@edit
Fajny edytor map ;p wszystko jest bardzo podobne do Tibii - tylko mi się tak wydaje? haha.gif

Może przez to, że dużo grałem w Tibię, ale takze dużo czerpie z WoWa (np system sprzedaży przedmiotów albo npckowie). Przyznam się, że sprity są zapożyczone z Tibia Me (dla komórek), dlatego że nie mamy jeszcze grafika. Na szczęście osoba która wspomaga mnie finansowo w tym projekcie obiecała zamówić sprity jak tylko gra będzie już na ukończeniu.

Inne osoby można widzieć, zobaczyć można jak się poruszają plus jest prywatny chat (trochę brzydki bo nie miałem czasu). Kiedyś na początku projektu działała wymiana przedmiotów między graczami, niestety już nie działa a kod z tego mam tak zagmatwany (sprzed 2 lat), że od nowa będę pisał.
Quantum
co do ilości żądań, ich ilość rzeczywiście szokuje.. jak to widzisz przy większej liczbie graczy ? aktualnie 4 żadąnia ajax-owe /s. na jednego gracza to zabójcza dawka, pomnożyć przez 100 graczy, o których pisałeś.. cool.gif
Spawnm
mam ff.3.6.6 :
gdy klikam na kolesia stojącego na drodze pojawia mi się chmurka z linkami , linków nie da się kliknąć bo chmurka lata za kursorem ...
gdy dochodzę do skrzyni na wysepce (nie ta pierwsza z zbroją) dostaje info quest error - wiele mi to mówi...
kapuch
Cytat(fifi209 @ 1.07.2010, 12:22:40 ) *
Może dlatego że to nie jest we flashu pisane? haha.gif

Wiem, dlatego pisze ze jestem mile zaskoczony, raz ze nie robi tego we flashu i dwa: spodziewalem sie wiekszego obciazenia - mimo tego ze to nie flash, bo niektore strony nafaszerowane jquery i oglnie js, tez potrafia przyspieszyc moj wentylator, a tutaj cisza, bieg jalowy wentylatora - dla mnie to WIELKI PLUS.

Faktycznie podobne do tibii.
phpion
Mi udało się wejść na wodę (1 pole w 1 miejscu więc to pikuś). Generalnie bardzo dobra robota, wygląda super. No ale nie ma co się dziwić - Sosnowiec Środula Power smile.gif hehe.
bim2
@Spawnm
Teraz już nie powinien wyskakiwać quest error. Pisałem o nim pare postów wcześniej.

Co do wody, czy tam może na tej kratce była końcówka piasku,lodu lub trawy? Chodzi o to, że aby móc chodzić po brzegu kratka borderowa (czyli takie zakończenia trawy itd.) ma walkable=true. Wtedy to może wyglądać tak jakby się dało chodzić po wodzie.

Co do takiej ilości zapytań, serwer jest mocny, mamy całą maszynę dla siebie od onededyk.pl (Polecam gorąco!), używam memcache, jak najmniej zasobów staram się zużyć także mam nadzieję, ze wytrzyma. I jak pisałem wcześniej jeśli nie wytrzyma to zrobimy podświaty ;]
Fifi209
Cytat(bim2 @ 1.07.2010, 13:18:18 ) *
@Spawnm
Teraz już nie powinien wyskakiwać quest error. Pisałem o nim pare postów wcześniej.

Co do wody, czy tam może na tej kratce była końcówka piasku,lodu lub trawy? Chodzi o to, że aby móc chodzić po brzegu kratka borderowa (czyli takie zakończenia trawy itd.) ma walkable=true. Wtedy to może wyglądać tak jakby się dało chodzić po wodzie.

Co do takiej ilości zapytań, serwer jest mocny, mamy całą maszynę dla siebie od onededyk.pl (Polecam gorąco!), używam memcache, jak najmniej zasobów staram się zużyć także mam nadzieję, ze wytrzyma. I jak pisałem wcześniej jeśli nie wytrzyma to zrobimy podświaty ;]

A może byś pomyślał o łączach graczy? ;p
frytek92
Ogólnie gra super, ma parę błędów ale myślę ze to kwestia czasu, wykorzystanie js to wielki plus tylko bolesna prawda jest taka ze obecnie najlepsza technologia to niestety Flash... jest niesamowita nagonka na flasha ze ta technologia to juz przeżytek ale niestety najlepiej sie spisuje (farmville, mafia wars...) jest jeszcze Silverlight ale dokładnych informacji nie posiadam, a z tego co wiem przy uzyciu Visual Studio Express jest w pełni darmowa.

Moja ocena : 9/10 (Gra sie zacina oraz ma parę błędów ale to kwestia czasu dlatego nie 10 tylko 9)

Ps : Tu jest fajny artykuł który opisuje dlaczego YouTube nie wprowadza HTML5 (Klik)
#luq
Cytat(bim2 @ 1.07.2010, 12:14:04 ) *
Co do wczytywania mapy. Mapa jest robiona jako background np. url(map11-12.gif); Jedna mapa to kilka kratek, nie ma tak ze doczytuje te kratki z boków bo przeglądarka nie wyrabiała kiedy dla osobnych divów wczytywałem kratki. To była masakra. Spróbuję wymusić cache na przeglądarkach, bo narazie liczyłem na samodzielność ich.

Teraz sobie zobaczyłem jak masz zrobione wczytywanie mapy i jestem nieco przerażony. Kilka kratek? Ty tu masz pobierany spory kawał świata smile.gif Spójż co daje:

http://epicknight.com/Map/41/39/
http://epicknight.com/Map/41/40/
http://epicknight.com/Map/41/41/

na każdym z nich jest więcej niż połowa poprzedniego.
Ja bym to inaczej zrobił. Walisz jeden obrazek wszystkich kafelek, zawsze go dołączasz i stosujesz CSS Sprites do rysowania tego, mapę pobierasz w formacie JSON jako numerki identyfikujące poszczególne kafelki/pola. Dodatkowo to jeśli masz powiedzmy na ekranie wyświetlaną mapę 20x20 to mapę pobierasz powiedzmy 60x60 i nową pobierasz dopiero gdy masz wyświetloną na ekranie prawie ostatnią wczytaną kafelkę (trzeba w końcu brać pod uwagę czasu wysłania + przerobienia przez serwer + odebrania odpowiedzi z nową mapą). Powiedzmy 3 od krawędzi. Mapę pobieramy względem bohatera. Pokuszę się o rysunek smile.gif



W nowej mapie są pobierane pola na lewo i w dół po to żeby robiąc krok w tą stronę nie spotkać się z końcem mapy i czekać na pobranie kolejnej. (np. 6 kratek od krawędzi)
bim2
Mam już internet na wsi na szczęście więc wracam do świata online. smile.gif

@up
Mam podobnie tylko na mniejszą skalę, bo ograniczenia w gd miałem na starym serwerze. Niedługo będę zmieniał jak znajdę czas na lepszy systme wczytywania tych map.

Brat już kiedyś zaczął pisać i teraz dokończyliśmy własnego MapEditora. Bo zapomniałem napisać, ten co pokazywałem napisał mi kolega i był on bardzo prosty z racji tego ze tylko do pierwszej mapy go w sumie potrzebowalem oraz ze kolega mial malo czasu.
http://epicknight.com/MapEditor.zip smile.gif Potrzebna Java. Wszystko napisane samodzielnie, bez korzystania z jakiś gotowców czy WYSIWYG edytorków winksmiley.jpg Powiem szczerze, że jestem dumny, bo system dorysowywania krawędzi do podłoża jest też nasz własny.

Pozdrawiam, Michał.

Edycja:
Zepsułem zapisywanie troche, przy wiekszych mapach siada, chyba do ramu laduje plik xml a nie do pliku od razu sad.gif Jutro to poprawie, ale radze nie bawic sie w tworzenie jakiejs swietnej mapki tongue.gif
SHiP
Lagii są u mnie i to spore. Dziwne przy 2mbit/s Podczas chodzenia po mapie zmienia mi się tło na szare. Strasznie to denerwuje...
bim2
Tak, wczytywanie mapy będę musiał poprawić. Nie wiem czemu tak się dzieje, ale FF mi ładnie preloaduje kawałki i nie mam nigdy szarego pola sad.gif

Lagi? Tzn, grę przycina czy jak? Aha i czy masz włączonego firebuga lub coś podobnego?
SHiP
Mam Chrome bez żadnych wtyczek. Postać chodzi po prostu tak drżąc. Nie wiem jak to opisać.

Mogę Ci screencast nagrać jak chcesz biggrin.gif
#luq
Cytat(bim2 @ 6.07.2010, 02:21:30 ) *
Mam podobnie tylko na mniejszą skalę, bo ograniczenia w gd miałem na starym serwerze. Niedługo będę zmieniał jak znajdę czas na lepszy systme wczytywania tych map.

No właśnie wczytywanie obrazka jest błędem. Tak, btw. rozumiem, że pod adresami:
Kod
http://epicknight.com/Map/41/39/

masz tylko obrazki, a nie skrypt generujący je w GD, tak?

Właściwie pod wpływem tego tematu zacząłem pisać swój system "chodzenia po mapie". Zajrzyj TUTAJ (a tutaj jest edytor map). Ja pobieram mapę w wersji JSON. Odbieram 4.5 KB, Ty natomiast odbierasz obrazek 144.4 KB. Ja odbieram 32 razy! mniej niż Ty. Po prostu myślę, że w taki sposób jak to masz zrobione zabijesz serwer.
bim2
Jeśli mapa jest prosta to tak. Ale w późniejszym etapie na 1 kratce może być i 5 przedmiotów. Dodatkowo doliczmy błąd ludzki, kiedy osoby robią mapkę i zostawiają śmieci pod np trawą. Ogólnie rzecz biorąc twój system jest mniej transferożerny, ale obciąża przeglądarkę, a tego się boje.

Dzięki za pomoc i napisanie tego smile.gif Potestuje różne opcje i zobaczymy.

Co do map editora, u mnie całkowicie odpada w przeglądarce map editor, bo dużo jest od liczenia i rysowania podczas ruszania myszką. smile.gif
Zresztą zobacz sam: http://epicknight.com/MapEditor.zip :]
#luq
Cytat(bim2 @ 7.07.2010, 19:41:48 ) *
Jeśli mapa jest prosta to tak. Ale w późniejszym etapie na 1 kratce może być i 5 przedmiotów.


Teoretycznie można by tworzyć nowy sprite z tymi 5 przedmiotami, no ale tak jeśli jest dużo takich pól to to jest bez sensu. W sumie nie widzę problemu aby u mnie coś takiego napisać: z [ctrl] wybierasz kolejne sprity i jeśli go wstawiasz to tworzy się automatycznie nowy sprit, jeśli takiego nie ma (przy pomocy GD, nakładając obrazki składowe na siebie), no trochę pisania by było ale problemu nie widzę.

Cytat(bim2 @ 7.07.2010, 19:41:48 ) *
Dodatkowo doliczmy błąd ludzki, kiedy osoby robią mapkę i zostawiają śmieci pod np trawą.


Eee... nie rozumiem. U mnie można mieć tylko jeden sprit naraz w jedym polu na mapie. Więc jeśli w komórce jest trawa a Ty tam wstawiasz drzewo to odpowiedni rekord w bazie jest edytowany i żadnych śmieci nie ma ;]

Cytat
Ogólnie rzecz biorąc twój system jest mniej transferożerny, ale obciąża przeglądarkę, a tego się boje.


Dlaczego obciąża przeglądarkę, mówisz o rysowaniu na canvasie? No jak to JS - obciąża klienta, ale ja nie widzę u mnie jakichś skoków użycia procka.

Co do MapEditora. Podoba mi się to nakładanie krawędzi. Super smile.gif
A co do edytora via www to przecież ostatecznie to na localu będę trzymał + wersja net na hasło jeśli się jest poza domem np.
SHiP
Metoda luq jest lepsza. Robię podobnie. Mapa jest generowana tylko raz, później zachowuje się jak wykły obrazek. Tak w końcu działa canvas. Zresztą taką mapę można generować w locie, tylko tyle ile jest potrzeba bez generowania kolejnych odwołań do serwera.
bim2
U mnie może być n spritów, chyba ograniczałem to do 8 na kratkę. Wyświetla się tylko 8 największych. Ale wiecie co, pomyśle nad tym canvas smile.gif Może i będzie lepsze.

Mapeditor będę rozbudowywał, dodam dodawanie itemków czterokratkowych lub dwu (tak jak u ciebie drzewa) i inne bajery smile.gif Pozostaje mi poprawa samej gry.
pyro
Hehe gierka fajna (jak na początek). Przyznam, że trochę się wzruszyłem, bo gra mi przypomniała jak się w wieku 8 lat grało na GameBoy'u w Zeldę itp.
bim2
Tak troche mnie Spawn naprowadził na pomysł pokazania programu do edycji mapy dla gry swoim komentarzemw Hydeparku smile.gif

Jest to dopiero wstępna wersja, ale ma to co najważniejsze. Czyli możliwość łatwej edycji map. Itemów jest bardzo mało bo (w końcu!) przerzuciliśmy się na nowe sprity (podziękowania dla Trava) i nie wszystkie zostały dodane do bazy.

Najbardziej dumny jestem z systemu borderów, czyli automatycznego dołączania krawędzi na podłożach.


Download

Cytat
Jesli ktośnie radzi sobie z uruchomieniem:
Trzeba wypakować pliki a następnie wywołać komendę "java -jar EpicKnightDev.jar" (w folderze w którym lezy plik .jar, albo podać dokładną ścieżkę)

Jeśli ktoś użytkuje MacOs prosiłbym o wysłanie mi na michal@hernas.pl zdjęcia z programu. Z Gnome i Windowsa już widziałem, a chciałbym zobaczyć jak to się na różnych systemach prezentuje smile.gif
Spawnm
Brak mi warstw , trawę, góry i kwiaty dajesz na jednej warstwie co utrudnia pracę gdy np. po zabawie górkami chcę coś poprawić trawką , góry pod trawą?
+ wprowadzasz ograniczenia do gry nie dając warstw.
Po wejściu w items dostaje pustą zakładkę.
bim2
Hmmm, warstwy powiadasz? Na tym etapie chyba narazie nie powstaną, za dużo roboty. Co do items, dopiero powstaje, zapomniałem tego schować bo na razie nic tam nie ma.
lukaskolista
dla mnie bomba, napisalem ostatnio cos na takim samym schemacie dzialania, ale 100 razy prostrze. Najbardziej doskwiera brak minimapy
bim2
Teraz się zastanawiam, minimapkę robićpodobną jak w Tibi, czy może zmniejszać poprostu sprity?
Pawel_W
chyba najprościej zczytywać czy po polu można chodzić czy nie i pokazywać odpowiedni kolor dla minimapy, po co zmiejszać sprity itd., im prościej tym lepiej, mini mapa ma być przecież czytelna smile.gif
bim2
Niby tak, ale lepiej moim zdaniem wyglądałaby w tym wypadku tak, że góry są szare, trawa zielona, piasek żółty, woda niebieska, ziemia brązowa, a to po czym nie można chodzić poprostu czerwone smile.gif Pobawie się powoli smile.gif
Spawnm
daj jak w starcrafcie/warcrafcie/might&magic :-)
Pawel_W
Cytat(bim2 @ 17.09.2010, 15:22:05 ) *
Niby tak, ale lepiej moim zdaniem wyglądałaby w tym wypadku tak, że góry są szare, trawa zielona, piasek żółty, woda niebieska, ziemia brązowa, a to po czym nie można chodzić poprostu czerwone smile.gif Pobawie się powoli smile.gif

no o to mi chodziło smile.gif tylko nie chciałem, żebyś przesadzał, robiąc z tego drugą mapę z takimi samymi teksturami, tyle że mniejszą smile.gif
bim2
Ok, dodałem minimapęwinksmiley.jpg Jest po kliknieciu w "kompas" w prawym górnym rogu ekranu góry winksmiley.jpg
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.