Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP]zmienna zmiennej _POST
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
maclast
Cześć,

Jestem początkującym użytkownikiem, więc za wszelkie niedociągnięcia z góry przepraszam.

Chciałbym zrobić dość dynamiczną obsługę wielu formularzy (mam kilkanaście, które z grubsza robią podobne rzeczy: zapis/odczyt do/z MySQL).

Wymyśliłem sobie taką konstrukcję:
-tablica z nazwami pól formularza
-zmienna zmiennej zwracająca pożądaną zmienną $_POST[]

Poniżej przedstawiam listing kodu i to co wyświetliło.
Jeśli jest jakieś wytłumaczenie dlaczego to mi nie działa to prosiłbym o komentarz.

Poszukałem na forum informacji i znalazłem to: http://forum.php.pl/index.php?showtopic=88094
Jednak nazwy pól formularza są używane też w innych miejscach skryptu, dlatego zależy mi na tablicy nazw pól.

LISTING:
  1. $t_nazw=array('pns1','pnp1','aaa3');
  2. for($aa=0; $aa < 3; $aa++) {echo $t_nazw[$aa].' -good<BR>'; }
  3.  
  4. for($a=0; $a < 3; $a++){
  5. $hgw="_POST['".$t_nazw[$a]."']";
  6. echo '<BR>zmienna: a '.$a.' | $hgw: '.$hgw.' | $$hgw: '.$$hgw.' |-end<BR>';
  7. }
  8. echo '<BR>wprowadzono dane do formularza pns1: '.$_POST['pns1'];
  9. echo '<BR>wprowadzono dane do formularza pnp1: '.$_POST['pnp1'];

Wydruk:
Cytat
pns1 -good
pnp1 -good
aaa3 -good

zmienna: a 0 | $hgw: _POST['pns1'] | $$hgw: |-end

zmienna: a 1 | $hgw: _POST['pnp1'] | $$hgw: |-end

zmienna: a 2 | $hgw: _POST['aaa3'] | $$hgw: |-end

wprowadzono dane do formularza pns1: 1500312-1206
wprowadzono dane do formularza pnp1: 1500312-1106

Pozdrawiam
Luneth
Kod
foreach($_POST as $zmienna)
{
    $tablica_zmiennych[] = $zmienna;
}

Coś takiego?
maclast
Jeśli dobrze zrozumiałem to ten kod przypisze mi do $tablica_zmiennych tylko te zmienne $_POST które mają wartość taką jak $zmienna.

Raczej nie o to mi chodzi.

Po kolei:

mam tablicę nazw pól, które są w formularzu:
  1. $tablica_nazw=array('pole1','pole2','pole3');

skrypt generuje mi formularz. np taki: