Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP][MySQL] Ograniczenie ilości rejestracji
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
Szymi_2004
Witam!
Na wstępnie chciałbym zaznaczyć, iż szukałem w Googlach oraz na forum rozwiązania mojego problemu - niestety bez skutecznie. Domyślam się, że to kwestia operacji na bazie MySQL, niestety jestem początkujący w te klocki - dlatego też zwracam się do Was, no ale do rzeczy. Chciałbym utworzyć rejestrację na mojej stronie, która pozwalałaby na rejestrację tylko pierwszym 10 osobom. W jaki sposób mogę to uczynić? Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi. Pozdrawiam!
IceManSpy
Jak zapisujesz dane w bazie danych, to wykorzystaj funkcję, która zwraca ilość wierszy i jak będzie ta liczba powyżej 10, to przerywaj skrypt. A zapytanie zrób select count() from tabela.
Szymi_2004
Mhm rozumiem, a czy mógłbyś przedstawić mi tą funkcje w kodzie?
Elber
Zrób tak, że jak ktoś kliknie w rejestruj to skrypt sprawdzi ile jest userów w bazie po ID czyli np. jak nie masz żadnego to pierwszy będzie miał ID 1 itd. w if() zrób warunek że jeśli istnieje już user o ID 10 to wyświetli text że rejestracja zamknięta czy coś smile.gif Tudzież jeśli istnieje 10 wpisów do tabeli z userami smile.gif
Kamil Pietrzak
Cytat(Szymi_2004 @ 30.12.2010, 21:55:25 ) *
Mhm rozumiem, a czy mógłbyś przedstawić mi tą funkcje w kodzie?

1. SELECT count() AS liczba_uzytkownikow FROM uzytkownicy

1. $dane_z_mysql = mysql_fetch_row(mysql_query('SELECT count() as liczba_uzytkownikow FROM uzytkownicy'));
  2. $liczba_uzytkownikow = $dane_z_mysql[0];

IceManSpy
Cytat(Elber @ 30.12.2010, 22:04:34 ) *
Zrób tak, że jak ktoś kliknie w rejestruj to skrypt sprawdzi ile jest userów w bazie po ID czyli np. jak nie masz żadnego to pierwszy będzie miał ID 1 itd. w if() zrób warunek że jeśli istnieje już user o ID 10 to wyświetli text że rejestracja zamknięta czy coś smile.gif Tudzież jeśli istnieje 10 wpisów do tabeli z userami smile.gif