Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [php] Duża aplikacja
Forum PHP.pl > Forum > PHP
Akcelerator
Witam. Chce stworzyć własny dużą aplikacje a konkretnie CMS, ale nie za bardzo wiem jak się pisze takie duże aplikacje. Czytałem że duże aplikacje pisze się modułowo ale jak to wygląda w praktyce ? Nie mogę doszukać się jakichś dokładniejszych informacji na ten temat. Chce żeby ten CMS dał się łatwo rozbudowywać i modyfikować. Proszę o pomoc.
Piogola
Zacznij od nauki OOP
Akcelerator
Obiektowo pisać jako tako umiem, przynajmniej tak mi się wydaje. Nie jestem całkiem zielony, wcześniej udało mi się strukturalnie CMS'a napisać, ale to raczej nie to. Teraz próbuje pisać na nowo, i staram się pisać obiektowo, ale nie jestem pewien czy dobrze to robię. Chce dowiedzieć się o tym jak najwięcej, żeby napisać to dobrze.
darko
Przywitaj się z terminem framework, wybierz któryś dla siebie, który będzie Ci najbardziej odpowiada. ps. czy to już jest jakaś mania z tym pisaniem cmsa? Każdy musi pisać własnego cmsa ? Tyle tego w sieci istnieje, do wyboru do koloru, ale nie każdy musi napisać własny. Po co się pytam?
Fifi209
Cytat(darko @ 16.02.2011, 01:35:34 ) *
Tyle tego w sieci istnieje, do wyboru do koloru, ale nie każdy musi napisać własny. Po co się pytam?

W celach edukacyjnych zapewne. To, że jest później pełno syfu na necie to sprawa druga.
Zyx
Projektowanie aplikacji to duży i wcale nie taki łatwy dział informatyki. Nawet nie zdajesz sobie sprawy, ile można zrobić w dużym projekcie, nie tworząc ani jednej linijki kodu. Znajomość OOP i frameworków bez jakichś podstaw projektowania nic Ci tu nie da, bo są to tylko narzędzia. Cieśla młotkiem i dłutem może zdziałać cuda; laik co najwyżej sobie palec rozwali. Skoro dla Ciebie projektowanie obecnie to parę mętnych haseł, o których "gdzieś tam kiedyś" słyszałeś, zacznij od mniejszych rzeczy, a dopiero później wskakuj w coś większego.
Akcelerator
Czy znacie jakąś stronę godną polecenia, która będzie pomocna ?
wookieb