@batman tez sadze, ze sie nie zgodza

ale do wave tez kupowali..
moze troche rozwine

serwisy spolecznosciowe potrzebuja, zeby nowi uzytkownicy ktorzy wchodza, mieli juz tam jakas swoja "podstawke'. Kogos do kogo moga napisac, kogo moga zaprosic itp
Jesli serwis rozwija sie standardowo, wtedy
1. osoby ktore wchodza i nie maja znajomych, albo wychodza i na jakis czas serwis przestaje ich interesowac, albo zostaja "power userami" - zapraszaja innych tak dlugo az wokol nich zbuduje sie krag znajomych ktory bedzie sie poszerzal. Power userzy to to co nas interesuje

2. osoby ktore sa zapraszane przez innych znajomych, zostaja wtedy gdy wystarczajaca liczba "innych" znajomych poza zapraszajacym juz tam jest, wtedy moga wejsc z nimi w interakcje.
w momencie gdy wprowadzasz ograniczenia na zaproszenia zaklucasz caly proces i wtedy
1. userzy ktorzy zostaliby power users, nie moga sie zrealizowac wiec wychodza i na jakis czas zapominaja o serwisie (co jest tragedia, nie ma userow ktorzy byliby szkieletem!)
2. osoby zaproszone bardzo zadko widza wystarczajaca liczbe innych znajomych ktora sprawilaby ze serwis spolecznosciowy jest interesujacy, wiec w wiekszosci tez wychodza
dodatkowo gdy masz standardowy serwis spolecznosciowy, rozwija sie on "wszerz", jedni zapraszaja drugich i "pajeczyna" powiazan sie rozszerza. W momencie gdy robisz to samo za pomoca reklamy i marki, masz oderwane grupki lub oderwanych pojedynczych userow ktorzy wchodza zeby zobaczyc co i jak, ale nie sa jeszcze czescia "pajeczyny".
Co z tego ze wejdzie 5*10^6 userow w ciagu doby, skoro efektem beda tylko enklawy znajomosci zamiast ladnego grafu polaczen

wiekszosc z tych osob przez dlugi czas juz tam nie wroci.