adam882
25.12.2011, 23:52:40
Witam
Zastanawiam się nad doborem rozwiązania. Przykładowo mam serwis z ofertami, a obok formularz z filtrem wyników (np. czy pokazywać ze zdjęciem, filtr ceny od-do itp). Teraz zastanawiam się, czy lepiej przekazywać filtr w adresie URL np. ?zdjecia=0&cenaod=10&cenado=1000 itp czy też zrobić to za pomocą cookies/sesji? Z tego co widzę, to większość serwisów widzę, że przekazuje parametry w url-ach, ale chyba estetyczniej będzie to wyglądać na cookies-ach czy sesji?
wookieb
25.12.2011, 23:57:12
URL-e. Żeby można było przesłać link do wyszukiwania wraz z filtrami.
adam882
25.12.2011, 23:59:47
Tylko dlaczego nie za pomocą cookies, czy sesji? Kiedyś zrobiłem coś takiego na sesjach - było może trochę więcej roboty, ale parametry filtru nie psuły url-i. W dodatku lepiej żeby googlebot nie trafił na linki wyników z filtrami.
Niktoś
26.12.2011, 00:05:09
Dlatego ,że stracisz wiele charakterystycznych plusów,poprzez sesje twoja strona w ogóle nie będzie linkowalna.Tzn.Ktoś będzie chciał dodać przedmiot ,do ulubionych,do zakładki,do obserwowanych itp. to nie będzie mógł.
by_ikar
26.12.2011, 00:48:19
Także uważam że takie parametry powinny być w adresie. Taki adres nie musi wyglądać strasznie, odpowiedni htaccess, czy routing i może wyglądać całkiem nawet ładnie. Nie mniej, takie parametry tylko i wyłącznie w url. Sesje można zgubić, linkiem można się pochwalić komuś, tak jak wyżej napisał @Niktoś. Dlaczego lepiej żeby googlebot nie trafił na taki link z parametrami filtrów ?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.