Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [MySQL][PHP] Kupiony skrypt katalogu firm, dwa błędy
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
Lulutek
Witam.
Adoptuję do swoich potrzeb zakupiony skrypt i w zasadzie pozostały jeszcze tylko 2 błędy, które mnie irytują.
Gdy wybiorę dzielnicę Śródmieście ścieżka adresu zawiera polski znak http://lokalnie.warszawa.pl/katalog/dzieln...22/Środmiescie/
Dziwne, że druga litera ś jest przetwarzana prawidłowo na s.
Jestem laikiem i mam pytanie, czy to zostawić, czy to może skutkować potem problemami?
Druga sprawa to wyświetlanie dzielnic, gdzie śródmieście nie jest po literze s, tylko na końcu. Poczytałem, że na to ma wpływ metoda porównania napisów.
Podejrzałem w phpMyAdmin, że wszystkie 42 tabele mają ustawione latin1_swedish_ci. Czy aby to zmienić trzeba zmiany dokonać w skrypcie php, czy można zadziałać przez phpMyAdmin? Czy da się laikowi wytłumaczyć jak to zrobić?
grzeee
Przy obecnych przeglądarkach nie będziesz miał problemu, chyba żę Ci zależy na super kompatybilności smile.gif
Żeby sortowało z polskimi znakami musisz mieć ustawiony najlepiej uft8_polish_ci
Robisz to w phpmyadmin -> struktura->edycja pola
wookieb
Skoro kupiłeś ten skrypt to dlaczego nie skontaktujesz się z autorem, producentem tego produktu?
Lulutek
Dzięki za podpowiedzi. Zmieniłem w dwóch tabelach porównanie napisów na polish_ci ale nie ma reakcji.

http://tanienaprawy.home.pl/sql.jpg

Może trzeba jeszcze w innych też pozmieniać, ale jednak chyba zrezygnuję z dalszych eksperymentów i poczekam co mi odpisze autor skryptu. W zależności od tego jak jest zajęty czas oczekiwania na instrukcje od kikudziesięciu minut do tygodnia.
wookieb
Tylko autor będzie w stanie Ci odpowiedzieć na twoje pytania. Nie my bo kompletnie NIC nie wiemy na temat skryptu którego używasz.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.