Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP]Programowanie własnych funkcji
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
glazi91
Witam,
Jestem studentem I roku i mam problem z podstawami programowania w PHP. Męczę się z tym już ponad 2 tygodnie i dalej mi ciężko to zrozumieć. Więc jak ktoś mógłby spojrzeć na te zadania byłbym bardzo wdzięczny.:-)

zad.1
Napisać funkcję o nazwie SumaLiczb (o 2 parametrach: $zakres1, $zakres2), która zwraca sumę liczb z zakresu od $zakres1 do $zakres2 (włącznie).
Należy przy tym najpierw sprawdzić, czy $zakres 1 jest mniejsze lub równe $zakres2- jeśli nie, to należy zamienić między sobą obie liczby (wykorzystać funkcję z Zad 1). Pierwsze zadanie zrobiłem tak:

function ZamienLiczbyJesliTrzeba(&$liczba1, &$liczba2)
{
if($liczba1 > $liczba2)
{
$tmp = $liczba1;
$liczba1 = $liczba2;
$liczba2 = $tmp;
echo "zamienilem ";
}else{
echo "nie zamienilem ";
}
}

zad 3

Napisać funkcję o nazwie ListaLiczb o parametrach: $zakres1, $zakres2, $ilosc wczytujący do utworzonej wewnątrz funkcji tablicy $tab losowe liczby całkowite z zakresu od $zakres1 do $zakres2 w ilości $ilosc.
Zweryfikować zmienne $zakres1 i $zakres2 podobnie jak w zad 2
Dodatkowo, jeśli $ilosc nie jest większa od zera, to wyświetlić komunikat o błędzie i przerwać działanie funkcji.
Ostatecznie funkcja wyświetla liczby z tablicy w postaci listy nienumerowanej.

zad 4
Napisać funkcję o nazwie WyswietlLiczby_ObliczSrednia o 4 parametrach($ilosc1 $ilosc2 $zakres1 $zakres2) wczytując do tablicy $tab utworzonej wewnątrz funkcji losową ilość liczb(ilosc elementów od $ilosc1 do $ilosc2).
Każdy element tablicy ma być losową liczbą z zakresu od $zakres1 do $zakres2.
Następnie funkcja ma wyświetlić te liczby w tabeli o grubości linii 1 (tylko pojedyncza kolumna).
Ostatecznie funkcja ma zwrócić średnią arytmetyczną liczb z tej tablicy.

Resztę zadań spróbuje zrobić sam jak pomożecie mi zrobić te, to z resztą powinienem sobie poradzić tylko potrzebuje zobaczyć jak to zacząć.