Png trzeba jeszcze umiec zapisywac, by pod przykryciem kanalu alpha nie bylo wypelnienia dla innych kanalow, co niepotrzebne zwieksza ciezar obrazka. Jest jeszcze kilka mniejszych kruczków, ale o tym w google jest napisane wszystko. PNG da sie kompresowac i jest to kompresja bezstratna, rodzaj kompresji wplywa tylko na szybkosc odczytu. Zapisywac jpeg pod kompresje tez trzeba umiec, nalezy tu sie zapoznac ze sposobem laczenia pikseli przez algorytm. Przez odpowiednie usytuowanie kolorow mozna uzyskac calkiem niezla jakosc przy duzej kompresji. Kazdy format moze miec swoja okreslona palete kolorow i ilosc kanalow. Jak komus zalezy na kazdym bajcie, to z obrazow mozna wywalic komentarze i wszelkie meta-dane.
W moim przypadku, rozszerzajac liste lobopol'a wyglada to tak:
Gif: małokolorowe, nieprzezroczyste obrazy z indeksowana paleta, z racji specyfiki wygladu malo mozna zaoszczedzic, raczej uzywane w mailach
jpeg: zastosowanie ogolne, duze grafiki, kompresja na poziomie 85-95%
png: grafiki, które wymagają ('wymagają', nie 'mogą mieć') przeźroczystości, kanał alpha odpowiada za łączenie png z jpg
Cytat
P.s.wkurza mnie na forum że ktoś pomaga, a gówno wie na ten temat.
A mnie wkurza, ze ktos z najmniejszym problemem wpada na forum i jeszcze najezdza na tych, ktorzy chca mu w jakis sposob pomoc, zamiast wpisac cztery frazy w google i zwyczajnie poczytac artykuly na dany temat. Z tym sie wiaze jakas nieumiejetnosc wyszukiwania informacji? Polecam Zest Riddle.
//EDIT
to znalazlem w zakladkach
http://www.smashingmagazine.com/2009/07/25...ver-techniques/http://www.smashingmagazine.com/2009/07/15...ion-techniques/http://www.smashingmagazine.com/2009/07/01...ion-techniques///EDIT2
Nie zapominajmy o SVG, ktory ostatnimi czasy nabral sporo mocy.