Cytat
A o umowie z prawnikiem słyszałeś?
Hmm..tak, wyobrażam sobie, że można podpisać jakąś umowę. Tyle tylko, że to też mglista i rozrzedzona sprawa. Dlaczego? Dlatego, że ja nie jestem prawnikiem, a on tak.
Więc pisanie umowy może być takie samo jak pisanie regulaminu - on mi coś nasmaruje w umowie, a ja będę patrzył zdziwionymi ślepiami i zastanawiał się co tam jest napisane.
Podejrzewam - jak ktoś wspomniał wcześniej - że, żaden prawnik nie weźmie do końca odpowiedzialności za to co nagryzmoli w takim regulaminie (chyba, że będą ewidentne błędy) i całą umowę, napisaną przez niego, będę widział przez jedno zdanie: "Jestem świetnym prawnikiem i będę starał się napisać umowę jak najlepiej, ale nie biorę za to odpowiedzialności". I tyle:) Ja i tak w jakimś stopniu muszę uwierzyć i podpisać, bo mimo wszystko, lepiej żeby to on napisał regulamin.
Co do klauzul: to też jest mega kocioł. Przeglądam to tylko pobieżnie, ale manewrowanie aby regulamin zawierał w miarę sensowne i korzystne zapisy dla przedsiębiorcy, ale jednocześnie żeby nie naruszał klauzul niedozwolonych, to juz prawie uprawianie czarnej magii (przynajmniej dla mnie).
Swoją drogą - skoro athabus poruszył temat sławnych 10 dni - przyglądałem się zapisom, jak to wygląda w przypadku zapłaty przez użytkownika za jakąś dodatkową treść na stronie. Bo jeśli użytkownik zapłaci za coś, dodatkowa treść zostanie mu udostępniona, to co wtedy z tymi 10ma dniami;>
Np. regulamin na stronie
www.sympatia.pl nie ma w ogóle zapisu o 10 dniach (
http://sympatia.onet.pl/terms.html, tutaj załącznik do regulaminu o uslugach platnych
http://sympatia.onet.pl/regulamin,1,4506400,article.html)Regulamin na stronie
www.gry-online.pl ma taki zapis, że jeśli zapłaci się smsem, po którym dostanie sie kod, to do momentu nieaktywowania kodem usługi - można do 10 dni odstąpić od tego. Jesli nastąpi aktywacja kodem - wtedy zapis nieważny, cytat z regulaminu: