Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Trigger dla INSERT.. problem składniowy
Forum PHP.pl > Forum > Bazy danych > MySQL
mikajlo
Witam,
jestem początkującym samoukiem i potrzebuję utworzyć trigger, który po wstawieniu danych do tabeli T1, wstawi jedną z wstawionych wartości do tabeli T2.
Z tym, że jeśli wartość ta jest null albo "" (czyli defacto pusta) ma nie wykonywać inserta..

Akutalnie wygląda to tak:

1.  
  2. DELIMITER $$
  3. CREATE TRIGGER insertClub AFTER INSERT ON users
  4. FOR EACH ROW BEGIN
  5. SET @var = NEW.clubUser;
  6. IF (@var IS NOT NULL OR @var <> '') THEN
  7. INSERT INTO kluby (nameClub) VALUES(@var);
  8. END IF;
  9. END$$
  10. DELIMITER ;

I do tabeli T2 dodawane są nowe wartości.. ale są również dodawane wartości puste ( '' ) które nie mają być dodawane.. (ma po prostu nie robić tego kroku).

Pewnie jest jakiś niewielki błąd.. Średniozaawansowani nie będą pewnie na pierwszy rzut oka zauważą co jest nie tak..
irmidjusz
zamień OR na AND
mikajlo
Dzięki.. ruszyło..

Jednakże mam inny teraz problem i nie chcąć tworzyć nowego tematu podczepie się tutaj i zapytam: czy jest możliwość wykonania takiego triggera, że..
- wstawiam wpis do tabeli zawody z jakąś datą (date)
- w bazie danych są utworzone tabele na wzór - wyniki_rok, tj. wyniki_2010 ; wyniki_2011 ; wyniki_2012...
- i teraz jak dodawana jest data 2013-10-05 do tabeli zawody, to na tej podstawie ma sprawdzić czy istnieje tabela wyniki_2013.. jesli nie to ma ją utworzyć..

Czy jest taki "myk" w ogóle możliwy? Jeśłi tak to proszę o jakieś sugestie (neuralgiczne miejsca z kodem, który należy tu wykorzystać.. czyli jak sprawdzać czy dana tabela isnieje i jak sam rok można wyciągnąć z daty..)
mmmmmmm
Rozwiązanie bezsensowne... Tworzenie tabel dla poszczególnych lat.
Np. policz sumę zakupów jednego klienta za wszystkie lata smile.gif powodzenia.
A tak serio, to w jednej tabeli dodaj sobie indeksowane pole 'rok'. reszta bez zmian.
mikajlo