Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Rekordy "przechodzące" przez dany dzień
Forum PHP.pl > Forum > Bazy danych > MySQL
Vience
Witam serdecznie,
na wstępie zaznaczę, że w zakresie języka SQL jestem praktycznie zielony mimo że z PHP, a przy tym z SQL, pracuję jakieś 4-5 lat. Podstawowe operacje, joinowanie i takie różne. Coś bardziej skomplikowanego zazwyczaj szukam w internecie, czasami znajdę coś bezpośrednio rozwiązującego mój problem, a czasem muszę nieco poprzerabiać. Stąd też proszę mi wybaczyć być może idiotyczne pytania oraz dziwnie sformułowany tytuł wątku. Wkrótce planuję przysiąść do lektury jakichś podręczników w zakresie SQL, ale na razie muszę skorzystać z Waszej pomocy.

Pracuję nad czymś w rodzaju kalendarza. Najbardziej interesować będą nas dwa pola: termin_start (początek wydarzenia) i termin_koniec (jego koniec). Oba są typu datetime. I załóżmy mam rekord z początkiem wydarzenia 28. stycznia 2013, a końcem 3. lutego 2013. Mam stronę na której wyświetlam kalendarz i każdy dzień jest "klikalny". To natomiast przenosi użytkownika do podstrony z wypisem wydarzeń na dany dzień. i tu jest mój problem: jak skonstruować zapytanie, aby owe wydarzenie pojawiło się zarówno na podstronie 28 stycznia, 3 lutego, a także dni pomiędzy nimi? Kombinowałem na różne sposoby, i na zasadzie większości-mniejszości, przez moment myślałem o funkcji beetween... Ale to do niczego mnie nie doprowadziło.

Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuję za odpowiedzi.
nospor
Problem z sql ma średni związek.. jest to zwykła logika.

Dany dzien należy do danego przedziału jesli:
- poczatek przedzialu jest mniejszy równy danemu dniu
- koniec przedzialu jest wiekszy rowny danemu dniu
Ot i cała filozofia na warunki....

Cytat
przez moment myślałem o funkcji beetween...
No i dobrze myslales.
Dzien znajduje się między początek i koniec.
Vience
Dziękuję serdecznie za szybką odpowiedź.