Yorki
8.03.2013, 12:58:57
Witam,
Swego czasu miałem zlecenie zrobić grę przeglądarkową typu ogame, niestety ze zleceniodawcą kontakt się urwał. Gra jest w fazie beta, pozostały drobne poprawki, reszta chodzi jak powinna, jest dość zoptymalizowana. Nie korzystałem z gotowych silników dostępnych za darmo, bo ten pożal się Boże "kod" był chyba pisany przez gimnazjalistę. U mnie wszystko oparte jest na obiektowości. Jeśli ktoś jest zainteresowany kupnem tego silnika to proszę o kontakt yorki.ogame@gmail.com
Sama gra znajduje się
tutaj. Męczyłem się nad nią ponad pół roku.
Yorki
27.05.2013, 11:01:08
Cytat(!*! @ 8.03.2013, 13:16:33 )

Link nie działa.
Sorry, aktualnie stoi na słabym VPS wraz z TS3 i czasami muli

Bump
peter13135
30.05.2013, 10:38:33
Pokaż kawałek kodu

Jakąś klasę z której jesteś najbardziej dumny.
Yorki
6.06.2013, 11:20:50
golaod
18.06.2013, 12:01:51
Kilka niepotrzebnych rzeczy, przekazywanie do metody obiektu z dodatkową referencją, zautomatyzować kilka rzeczy ( jak np. ustawianie zmiennych obiektu, po co to było ręcznie wypisywać ), bardziej hermetyzował bym metody.
Ogólnie spoko, jak wiele takich rozwiązań ;]
ZiaRek
25.10.2013, 13:38:28
dlaczego to jest pisane na autorskim frameworku?
Damonsson
25.10.2013, 15:47:12
A na czym ma być pisane coś takiego?
ZiaRek
10.12.2013, 15:42:58
Np. na Zendzie, Symfony, no bo jak ktoś kto to później kupi ma to edytować do swoich potrzeb ?..
lukasz1985
10.12.2013, 17:11:14
Że niby "oparty na obiektowości"? A wiesz co to może jest kompozycja i jak tworzy się abstrakcje? Poza tym takie zapisywanie danych w bazie poprzez ręczne zapytania może sprawić dużo bólu głowy w dłuższej perspektywie czasu - tu bym polecił jakieś ORM takie jak "Doctrine" lub "Propel". I nie pisz, że "pożal się Boże >>kod<< " był pisany przez gimnazjalistę bo sam tutaj nie błyszczysz.
Damonsson
10.12.2013, 19:21:48
Na Zendzie, albo Symfony powiadasz..? No brzmi ciekawie, może jakby zrobić limit 10 osób online, to miałoby to jakiś sens
solr
10.12.2013, 20:27:04
@Yorki Bazując na przykładzie, to co zrobiłeś jest niestety bardzo mało wartościowe dla potencjalnego klienta (nie mówię, że się nie napracowałeś). Kod poniżej jakichkolwiek standardów. Obiektówka leży, metody porządnie też napisać nie potrafisz (te zagnieżdżone warunki - aż zęby bolą). Patrząc na ten fragment, można wysnuć wnioski, że cała aplikacja jest praktycznie do przepisania, jeśli ktoś by chciał to dalej rozwijać. Tak nieśmiało zapytam, są tam jakieś testy jednostkowe? ;-)
Tego, że klient zniknął, nie masz się co bać. Przeczytaj, co tam masz dokładnie w umowie napisane, a najlepiej idz do prawnika. To proste rzeczy są, nawet jakiś kumaty student prawa Ci to za browara ogarnie.
lukasz1985
10.12.2013, 23:08:18
Nauka programowania obiektowego zaczynająca się od robienia testów mija się z celem. Najpierw niech nauczy się podstaw - kompozycji przede wszystkim, bo domyślam się, że dziedziczenie i polimorfizm rozumie.
ZiaRek
12.12.2013, 12:00:59
Napisać kod aby działało to nie sztuka , natomiast napisać kod tak żeby działało & kod był uproszczony do maksimum & programista z ulicy który ten kod ujrzy to zrozumie, to jest sztuka. To są właśnie najnowsze standardy, pisanie aplikacji z uproszczonym kodem doskonałym do dalszej jego edycji.. W domu każdy sobie może skrobać co chce, nawet w Pascalu ..
Damonsson, a argumenty typu Zend czy Symfony be, bo będzie wolno działało można sobie schować do kieszeni, jak piszę się grę online to trzeba przedłożyć możliwość wprowadzania ciągłych poprawek(bo tego się nie uniknie) nad wydajność, niestety coś za coś, nie ma tu uniwersalnych rozwiązań..
Takie myślenie na dłuższą mete nie ma sensu, tak samo jak ja zaczynałem przygode z PHP i przyświecała mi myśl po cholere ta cała obiektowość, tylko komplikuje kod..
Jednak z czasem każdy z nas dojdzie do tych samych wniosków..
lukasz1985
12.12.2013, 12:26:25
W ogóle PHP się do tego może nie nadawać ze względu na wydajność. Należy pamiętać, że PHP to nie jest jedyny język webowy. Python też raczej odpada- zasadniczo pozostaje Java lub kod skompilowany.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.