Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP]Komunikacja UDP z poziomu PHP
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
atlantis
Jestem mocno początkujący, jeśli chodzi o PHP - zwykle piszę raczej w C, i to głównie pod mikrokontrolery. Teraz jednak pojawiła się konieczność napisania prostego kodu w PHP.
Mianowicie jakiś czas temu zbudowałem prosty czujnik, którzy mierzy temperaturę, ciśnienie atmosferyczne, wilgotność powietrza oraz jonizujące promieniowanie tła. Całość opiera się na mikrokontrolerze Atmega328 oraz sterowniku Ethernetu ENC28J60. Do komunikacji ze światem wykorzystywane są pakiety UDP - urządzenie odsyła odpowiednią wartość po otrzymaniu określonego requesta.

Teraz chciałem zrobić prosty interfejs www wykorzystując w tym celu lighttpd, odpalony na Raspberry Pi. Poczytałem trochę o stosowaniu socketów sieciowych w PHP i w ciągu paru chwil powstał taki kod:

1.  
  2. <?php
  3.  
  4.  
  5. $serverip = "192.168.1.85";
  6. $serverport = 56345;
  7.  
  8. $message = "AT+CPM";
  9.  
  10.  
  11. printf ("zaczynamy<br>");
  12.  
  13. if ($socket = socket_create(AF_INET, SOCK_DGRAM, 0)) {
  14. printf ("Socket utworzony<br>");
  15. }
  16. else {
  17. printf("Tworzenie socketu zakończone niepowodzeniem<br>");
  18. }
  19.  
  20.  
  21. $rc = socket_sendto($socket, $message, strlen($message), 0, $serverip, $serverport);
  22.  
  23. if ($rc < 0) {
  24. printf ("Wysyłanie komendy %s zakończone niepowodzeniem<br>", $message);
  25. }
  26. else {
  27. printf ("Komenda %s została wysłana z powodzeniem<br>", $message);
  28. }
  29.  
  30.  
  31. socket_recvfrom($socket, &$reply, 200, MSG_WAITALL, $serverip, $serverport) == FALSE) {
  32.  
  33. printf("Błąd odbierania danych<br>");
  34. }
  35. else {
  36. printf("Odebrałem następujące dane: %s<br>, "$reply);
  37. }
  38.  
  39. socket_close($socket);
  40.  
  41. ?>
  42.