Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Ile zapytań SQL to dużo
Forum PHP.pl > Forum > PHP
athabus
Hej - na początku zaznaczę, że nie jestem zawodowym programistom, a raczej takim amatorej-hobbystom, który czasami wykorzystuje php do pracy zawodowej (siedzę w e-commerce, więc czasami przydają się takie umiętności do napisania jakichś rozwiązań automatyzujących pracę czy generujące różne treści pod seo itp).

Obecnie wdrażamy nowy sklep i jestem mocno zaskoczony ilością zapytań jakie takie skrypty generują do bazy danych. Pomijam już fakt, że firma, która nam wdraża obecnie skrypt zrobiła jakiś master fackup, to jednak przyjrzałem się gołemu skryptowi (Prestashop), który np. mając 10 produktów w koszyku i odświeżeniu potrafi wygenerować +250 zapytań. Oczywiście wiem z czego to wynika - takie skryptu muszą być maksymalnie elastyczne i przez to wszystko przechowują w bazach danych od statusów po wersje językowe, ale jednak rodzi się pytanie ile to jest racjonalna ilość zapytań.
Mam w swojej historii taki skrypt sklepu napisany jeszcze w Symfony 1.0, na którym działa w miarę duży jak na polskie warunki sklep i analogiczna strona wywołuje 6-10 zapytań - fakt było to rozwiązanie w 100% dedykowane, bo w tamtych czasach nie było jeszcze dobrych platform sklepowych, więc większość tabel atomowych ze statusami itp. siedzi w cachu pliku konfiguracyjnego itd.

Teraz pytanie czy te ilości zapytań w produktach OpenSource (np. Magento, Prestashop czy nawet Wordpress) to jest niechlujna architektura / brak optymalizacji czy po prostu dzisiejsze (rozbudowane) skrypty tak mają, bo stawia się na elastyczność kosztem optymalizacji?
Crozin