Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Tablica z Javascript do php
Forum PHP.pl > Forum > PHP
wisnia80
Witam,

Niewiedziałem gdzie docelowo zamiescić pytanie ponieważ zachacza ono zaróno o php jaki i o JavaScript, Ajax. Jezeli moderator uzna który dział jest właściwy proszę o przeniesienie postu.

Mianowicie mam dzialajaca strone z kodem javascript jest to test wiedzy w postaci quizu losowo wybieranych pytan z puli.
I teraz chcialbym by wygenerowane pytania i odpowiedzi przez javascript zostaly wyslane na koncu testu na wsakazany mail. Wiem jak zgromadzic dane w tablicy w zmiennej javascript ale teraz jak przeslac je do php i wyslac na maila questionmark.gif?
Strona jest w html index.html do ktorej zaczytywany jest kod javascript z pliku question.js, dodatkowo mam plik email.php.

Teraz tak; szukajac w necie wiem ze mozna to zrobić za pomocą ajax, a ponieważ w tym temacie jestem nowicjuszem zwracam sie do was o pomoc.
Znalazłem kod który chciałbym dostosować na swoje potrzeby (nie wiedziałem jak wogóle sie za to zabrać więc uznałem to za dobry (na chwilę obecna birąc pod uwagę małą znajomość ajax) punkt wyjsciowy :

1. W pliku javascript zdefiniowalem funkcje którą wywoływana jest po zakonczeniu dzialania głównego kodu:

function send() {
$.ajax({

type: "POST",
url: "email.php",
data: " DANETEST",
success: function(msg){
;
}
});

}

DANETEST - na chwilę obecną stanwią tylko zdefiniowane dane przejściowe.
Docelowo zamiast DANETEST pojawi sie tablica ktora zawiera 20 wierszy a każdy element tablicy sklada sie z wektora 4 elementowego(tj. pytanie, odpowiedzi i zaznaczona odpowiedz) wiec tego tekstu bedzie sporo...

2.W tym samy katalogu utworzyłem plik email.php z kodem potencjalnie służącym do wyslania maila:

1. <?php
  2. if($_POST){
  3. $message = $_POST['text'];
  4.  
  5. //send email
  6. mail("moj@email.pl", "Quiz", $message);
  7. }
  8. ?>

I teraz: