Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [inne][PHP]Symfony dodawanie elementów twig do podstron php
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
ch405
Witam, jestem początkujący i robię bloga na symfony3 próbuję wczytać do strony test.html.php składnię z strony bazowej opartej na twigu - base.html.twig
W kontrolerze dodałem silnik php
  1. /**
  2.   * @Route(
  3.   * "/test",
  4.   * name="test"
  5.   * )
  6.   * @Template(engine="php")
  7.   *
  8.   */
  9. public function testAction()
  10. {
  11.  
  12. return $this->render(
  13. 'AppBundle:Strona:test.html.php',
  14. );
  15. }

oraz do pliku config.yml
  1.  
  2. templating:
  3. engines: ['twig', 'php']

I php działa ale nie mogę wczytać szablonu z base.html.twig
po dodaniu
  1. $view->extend('AppBundle::base.html.php');

czyta mi jedynie treść strony bez elementów twig, próbowałem renderować:
  1. require 'vendor/autoload.php';
  2.  
  3. $loader = new Twig_Loader_Filesystem('views');
  4. $twig = new Twig_Environment($loader);
  5.  
  6. $twig->render('base.html.twig', array());

ale wyrzuca mi błąd Ta strona nie działa, ERR_EMPTY_RESPONSE.
Czy jest możliwe wczytanie elementów twig z strony bazowej do podstrony opartej na php? Czy też działa to tylko na base.html.php
bostaf
Nigdy tego nie próbowałem, ale poczytałem sobie dokumentację (How to Use PHP instead of Twig for Templates,) i nie znalazłem tam ani słowa o tym, że jest możliwe ani że nie nie jest.

Na logikę powiedziałbym, ze nie - bo Twig nie zrozumie metod PhpEngine'a i vice versa.

Ale tutaj jest jasno napisane, że można używać wielu systemów szablonów jednocześnie. Z opisu to jest nawet sensowne bo metoda polega na zdefiniowaniu jako systemu szablonowego "pośrednika" (klasy DelegatingEngine) działającego jako system szablonowy, ale w rzeczywistości delegującego zadania do właściwego podsystemu.