Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Serwer IRC?
Forum PHP.pl > Inne > Hydepark
strife
Witam,

Ostatnio dręczy mnie troche temat kanałów IRC, a ogólnie to serwera IRC, o ile sie nie myle. Mam takie pytanie co trzeba zrobić, gdzie sie trzeba może zarejestrowac albo jakie warunki spełnić aby mieć taki serwer IRC, jaki jest właśnie na Wortalu php.pl?

Czy jakieś firmy hostingowe się tym zajmują? Jestem zielony w tym temacie, jeśli ktoś mógłby mnie sprostować i napisać z "czym to się je", będę zobowiązany.

Oczywiście Pozdrawiam!
bela
Moze zaopatrzyc sie w ircd ? biggrin.gif
Dziala ta takiej samej zasadzie co kazdy inny serwer ( np apache )
hwao
Cytat(bela_666 @ 2005-02-15 00:00:29)
Moze zaopatrzyc sie w ircd ? biggrin.gif
Dziala ta takiej samej zasadzie co kazdy inny serwer ( np apache )

Bela chcial napisac ze poprostu wystarczy
wlasny serwer z ip
stawiasz tam soft i juz
potem laczysz sie z nim (nazwa serwera = ip) i juz
kyno
No jeszcze skonfigurować zapewne tongue.gif
Cudi
Stawianie dedykowanego serwera IRC to dość duże przedsięwzięcie. Przede wszystkim trzeba mieć maszynę praktycznie na własność. Poza tym rzadko występuje potrzeba stawiania takiego serwera, zazwyczaj wystarcza jeden lub kilka kanałów. php.pl ma swoją maszynę i potrzebowało więcej niż kilku kanałów (głównie dla developerów), dlatego zdecydowano się postawić dedykowany serwer. Samo instalowanie i konfigurowanie softu nie jest już rzeczą trudną winksmiley.jpg Na irc.php.pl korzystamy z UnrealIRCd i serwisów Anope.

Musisz zastanowić się jakie są Twoje potrzeby. Jeśli potrzebujesz jakiegoś kanału to możesz postawić go na IRCnecie, PolNecie lub innej sieci IRC. Jeśli będzie to kanał używany przez developerów aplikacji pisanej w php chętnie założę Ci kanał na serwerze php.pl.
crash
Dedykowany serwer na takiego małego IRCa? Może tak od 500 użytkowników średnio opłacałoby się stawiać osobny serwer.
Cudi