Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Prosta księga
Forum PHP.pl > Forum > PHP
yetti
Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć, jestem początkujący : chce zrobić prosta księge na pliku txt. Wysyłam z formularza dane z 3 pół, które zapisują się w .txt, każde oddzielone znacznikiem (czarne pole). W jaki sposób mogę te dane odczytać, aby forma i kolejność danych z formularza była taka sama, czyli nick, mail, treść ? próbowałem z pętlą while, ale jakoś nie zwraca żadnej danej. W czym rzecz? Pewnie to proste ale nie moge wejśc na własciwy trop.Prosze o podpowiedź.
I jeszcze jedno: jeśli się już treść wyświetli, jak robi sę zawijanie tekstu? Tekst wpisywany jest w TEXTAREA
zulus
dobrze myślisz najlepiej odczytywać w pętli kolejne linie pliku a następnie użyć:
[php:1:12e8a1c0b0]<?php
$tablica = explode("separator", $linia_z_pliku);

?>[/php:1:12e8a1c0b0]
jono
a zamiana enterów na <br> była omawiana...[php:1:2759eb0c4a]<?php
$linia = ereg_replace("rn", '<br>', $linia);
?>[/php:1:2759eb0c4a]
zulus
Cytat
a zamiana enterów na <br> była omawiana...[php:1:12e0107254]<?php
$linia = ereg_replace("rn", '<br>', $linia);
?>[/php:1:12e0107254]

po co się w to bawić, przecierz php udostępnia inną funkcję nl2br() która robi wszystko za nas
scanner
Cytat
a zamiana enterów na <br> była omawiana...
Jak już, to:[php:1:a954cd8b50]<?php
$linia = ereg_replace("rn|r|n", '<br />', $linia);
?>[/php:1:a954cd8b50]
Cytat
po co się w to bawić, przecierz php udostępnia inną funkcję [manual:a954cd8b50]nl2br()[/manual:a954cd8b50] która robi wszystko za nas
Cytat
Returns string with '<br />' inserted before all newlines.
Po to się bawić.
zamień/replace != wstaw/insert
yetti
dzięki za odpowiedzi, ale jeszcze się z tym morduję - zanim zacznę zawijac text, muszę go jeszcze odczytać , a tu gdzieś cos mi się wymyka. Właściwie nie wiem, jak z pliku textowego zapisanego w takij formie jak wyżej php ma wiedzieć , że ta linia to email, inna treść itd.
zulus