Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [klasy] Router i inne
Forum PHP.pl > Forum > PHP
bim2
napisałem coś przykładowego w MVC, powiem że jest super (xtrim.info) ale bardzo wolno działa. Dlatego napisze to od nowa i pożądnie. I mam problem. Do czego słuzy router. Myśle że do pobrania zmiennych z adresu i post? I np wywowłam $rt->getPost('nazwa_posta', 'int etc.'); O to chodzi? Moglibyście mi dokładnie wytłumaczyć co i jak?

I jeszcze co ma być bazą danych? Robic osobną klasę tak aby jeżeli zmienie baze to tylko jeden wpis zmieniam? Czy korzystać z PDO? Jestem początkujący w PRO ale postaram się wszystko zrozumieć.
dr_bonzo
1. "klasy" nie "clasy"
2. zeby pisac na php pro trzeba umiec googla wykorzystywac http://www.google.com/search?client=opera&...-8&oe=utf-8

Przenosze
bim2
Sorka dr_bonzo tylko ze po przeczytaniu paru artów ja nadal nie wiem jak zbudować router? Jak to ma wyglądać? $rt->getPost czy $rt->get('nazwa', 'post lub get', 'safe_mode true lub false'); Prosze o wytłumaczenie jakieś. I jak zrobić z themem aby móc w akcji czy modelu dodać coś do <head>. Narazie robiłem tak:
$tpl->setTpl('indeg_up.tpl');
$ctrl->setAction('index');
$tpl->setTpl('indeg_down.tpl');
Jest inny sposób? Pewnie odeślecie mnie do gogle tklyo że ja bardzo bym prosił o wytłumaczenie co i jak. sadsmiley02.gif
thornag
Ja po przegryzieniu Rapide'a Prph i po powierzchownym przejsciu przez Zenda zdecydowalem sie na rozwiazanie jak we wspomnianych frameworkach.

Router to klasa ktora pobiera parametry z adresu i tworzy token dla dispatchera. Token ten zawiera w sobie nazwe kontrolera akcji i parametry. Dalej jest przekazywany do wspomnianego dispatchera ktory ustawia kontroller i uruchamia jego akcje. Akcja juz sobie sama radzi z modelami i w zaleznosci od jej wyniku ustawia szablon badz forwarduje do nastepnej akcji.