Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [php] Wyszukiwarka PHP - proszę o pomoc!
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
Rudi1204
Witam! od kilku dni szukam na roznego rodzaju forach skryptu do wyszukiwarki :/ przyznam ze nie jestem zbyt zaawansowany jak chodzi o php i o msql :/ niebardzo mam na to czas :/ jak narazie lekko staram sie zrozumiec php a wmiare mam opanowanego html i css.. :] to i tak niewielki sukces zwlaszcza ze jestem grafikiem ;p heh no dobra ale o co mi chodzi od kilku dni jak juz wspomnialem staram sie wyszukac skrypt do wyszukiwarki na plikach tekstowych tzn chodzi mi o to ze np mam taka strukture kat.

|archiwum|
|1/2006| |2/2006| |3/2006|....
1.txt 1.txt 1.txt
2.txt 2.txt 2.txt
3.txt 3.txt 3.txt

w katalogu archiwum mam pliki php np 2/2006.php 3/2006.php itd ktore zczutuja nazwy artykulow na zasadzie wczytania pierwszej lini tekstu w podrzednych kat i po nacisnieciu na link includuja plik txt do siebie to jak co jeszcze jest oki jakos daje sobie z tym rade (abo i sie tak wydaje;p) ale na stronie index.php chcial bym zamiescic wyszukiwarke ktora by przeszukiwala te pliki txt i w rezultaci dawala by mi linki do poszczegolnych artykulow, przy czym zeby nie bylo tak ze jak nacisne na link to mi sie otworzy plik txt tylko szablon z txt (np. 2/2006.php + 1.txt) cos w tym rodzaju >> czy ktos mogl by mi pomoc z tym zagadnieniem questionmark.gif bardzo bym prosil i byl bym wdzieczny
Cienki1980
Szukanie w plikach tekstowych danego wyrażenia jest co najmniej mało efektywne.

Musisz otwierać każdy plik .txt za pomocą fopen() albo file() albo file_get_contents() i sprawdzać, czy w danym pliku jest dane wyrażenie.

Jeżeli dany plik zawiera szukany tekst należy jego nazwę zapisać do jakiejś tablicy i po skończonym wyszukiwaniu wyświetlić pliki, których nazwy znajdują sie w tablicy.

Może czas poduczyć się w SQL'u i przerobić pliki tekstowe na bazę danych questionmark.gif
Rudi1204