Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [php]Obsługa wielu przycisków w formularzu
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
zaiac
Witajcie,

Mam oto taki problemik. Wyciągam z bazy powiedzmy.... koncerty wraz z ich datami, które spełniają jakieś tam kryteria - ich ilość jest oczywiście zmienna i wyświetlam tabelkę, w każdym wierszu tworząc przyciski Zapisz lub Wypisz (jeśli zalogowany użytkownik jest już na ten koncert zapisany). I teraz mam problem w jaki sposób obsłużyć przyciski tak, aby ich kliknięcie powodowało odpowiednie akcje w bazie (zapisanie lub wypisanie użytkownika). Podkreślam, że ilość przycisków jest zmienna, więc odpada zwykłe if-owanie i podpięcie różnych warunków dla każdego buttona. Podejrzewam że chodzi o stworzenie jakiegoś JS, ale jestem w tym temacie zielony. Bardzo proszę o sugestie w jaki sposób wykaraskać się z tego.

Z góry dzięki za podpowiedzi!
no_face
Kazdy przycisk to osobny formularz, np.
  1. <form method="POST" action="plik_ktory_przetworzy_dane.php">
  2. <input type="hidden" name="id_koncertu" value="np_22">
  3. <input type="submit" value="Submit">
  4. </form>

generujac strone z lista koncertow, wypisujesz za kazdym powtorzeniem sie koncertu jego id w id_koncertu. Po wyslaniu odbierasz w pliku, ktory bedzie to przetwazal id i mozesz robic z tym co chcesz.
Kicok
  1. <?php
  2. if( $zapisany ) {
  3. echo( '<button onClick="window.location = 'plik.php?action=wypisz&id_koncertu=' . $id_koncertu . '';">Wypisz</button>' );
  4. }
  5. else {
  6. echo( '<button onClick="window.location = 'plik.php?action=zapisz&id_koncertu=' . $id_koncertu . '';">Zapisz</button>' );
  7. }
  8. ?>

Pisane z palca, ale coś w tym guście powinieneś zrobić.
zaiac
Cytat(no_face @ 11.05.2007, 15:17:52 ) *
Kazdy przycisk to osobny formularz, np.
  1. <form method="POST" action="plik_ktory_przetworzy_dane.php">
  2. <input type="hidden" name="id_koncertu" value="np_22">
  3. <input type="submit" value="Submit">
  4. </form>