Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [mssql] Projekt bazodanowy firmy
Forum PHP.pl > Forum > Bazy danych > Microsoft SQL Server / MSDE
fluffy
Jestem laikiem w tym temacie, a na zaliczenie mam projekt, niestety wylosował mi się jeden z trudniejszych i dlatego mam problem. Prosiłbym bardzo o pomoc w rozrysowaniu tabel z relacjami i porad co do wyzwalaczy.

Treść projektu:
Oprogramować w SQL Server 2005 system do zarządzania bazą danych w firmie zajmującej się wysyłkową sprzedażą towarów (wybrać jakich). Towary są oferowane po określonej cenie (uwzględniamy też VAT) i zasilają magazyn. Cena sprzedaży może być pomniejszona o rabaty lub powiększona o zwyżki. Rabaty przysługują pewnym klientom stale u nas kupującym (rabat stały wyliczany na podstawie obrotu w roku poprzednich transakcji, po 1% za każde 200 zł, ale nie więcej niż 15%) oraz w zależności od zamówienia (po 1% za każde 100 zł zamówienia, ale nie więcej niż 10%). Rabaty te się sumują, ale w bazie jest ograniczenie, by nie sprzedawać towaru z rabatami taniej, niż z 20% zniżką. Zwyżki dotyczą klientów niepewnych lub podpadniętych i są przydzielane uznaniowo (np. każdy nowy klient ma na wejściu 2% zwyżki). Towary niechodliwe lub posiadane w dużej ilości mogą także być dostępne w promocji 1-10%, lub w wyprzedaży 10-30% zniżki. Zakładamy, że firma stosuje narzut 25% i sprzedaż z rabatami i/lub w promocji nie może się odbyć taniej, niż po cenie zakupu plus 1%, natomiast w wyprzedaży cena zakupu minus 10%. Do wartości zamówienia doliczane są koszty przesyłki w kwocie 20 zł minus 1 zł za każde 10 zł powyżej 100 zł. Dla zamówienia o wartości od 300 zł dostawa jest gratis. Oprogramować bilans firmy dzienny, miesięczny roczny za pomocą procedur składowanych.