Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Sprzedawanie oprogramowania MySQL
Forum PHP.pl > Inne > Hydepark
-wawrzyn-
Witam serdecznie.

Zastanawiam się nad tworzeniem stron internetowych "pod zamowienie" a że chce byc w zgodzie z prawem, chcialbym wiedziec czy jesli pisze strone internetowa oparta na php i mysql to czy moge ja sprzedawac nie wykupując licencji na mysql? Nie tworze cms-a tylko proste strony z obsluga mysql. Czy moge pobierac za to jakies honorarium? czy bedzie to w zgodne z licencja Mysql?

Prosze o łopatologiczne uzasadnienie. nie jestem prawnikiem:D
graczu
Chcesz sprzedawać wykonaną prace, nie serwer MySQL, więc w czym problem?.
-wawrzyn-
Ale sprzedaję oprogramowanie oparte o mysql. A więc czerpię z tego korzyści. A w licencji jest napisane że do celów niekomercyjnych licencja mysql jest darmowa, a do komercyjnych należy wykupic licencję.
tomahawk
Jak czerpiesz korzyści skoro nawet go nie używasz?
punkomuzykant
chodzi raczej o komercyjne wykorzystanie w sensie hosting - tak mi się przynajmniej wydaje smile.gif
Cysiaczek
Tak, dokładnie.
Jeśli kupisz sobie serwer i zainstalujesz na nim serwer MySQL, po czym zaczniesz sprzedawać miejsce na tym hostingu, to dopiero wtedy złamiesz prawo.

Pozdrawiam.

btw.
hydepark
-wawrzyn-
Dzięki wielkie. Poza tym licencja mysql jest trochę dziwnie napisana jak dla mnie
Kocurro
Jeśli piszesz aplikację używającą mysql'a i sprzedajesz klientowi ją nie oferując w pakiecie MySQL'a ani jego instalacji - to nie wykorzystujesz komercyjnie. Jeśli wtedy klient sobie zainstaluje MySQL'a by używać Twojej aplikacji, która przyniesie mu zyski to wykorzystuje komercyjnie.

To tak w skrócie.

pozdr.
DeyV
Cytat(Cysiaczek @ 14.03.2008, 20:23:21 ) *
Tak, dokładnie.
Jeśli kupisz sobie serwer i zainstalujesz na nim serwer MySQL, po czym zaczniesz sprzedawać miejsce na tym hostingu, to dopiero wtedy złamiesz prawo.

Nie - nie jest to prawdą.