Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [odbc] Stworzenie połączenia i zapisanie danych
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
potreb
Witam, jako że jestem początkujący z bazami access, chciałbym stworzyć połączenie, zapisać dane. Ogólnie wiem jak tworzy się połączenie i odczytuje dane z bazy, jednakże nie wiem w jaki sposób zapisac dane z poziomu strony. Prosiłbym osoby które miały styczność z bazami tego typu o jakieś wskazówki, jak zapisywać dane, plus kodowanie, jak tworzyć tabele w accessie itd. To co najbardziej przydatne. Z góry dzięki.
netmare
  1. <? $s=odbc_connect ("DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=d:db1.mdb","","");
  2.  
  3. $x=odbc_tables($s);
  4. while(@$v=@odbc_fetch_array(@$x))
  5. {echo($v['TABLE_NAME']));
  6. $q="SELECT TOP 1 * FROM tabela";
  7. @$r=odbc_do($s,$q);
  8. $z=odbc_fetch_array($r))
  9. print_r($z);
  10. ?>

Takiej mniej więcej rzeczy robiłem z accesem i mnie dobił ;P

Może przyda Ci się to http://office.microsoft.com/pl-pl/access/CH100728991045.aspx,

A jeśli chodzi o tworzenie tabel itd to moim zdaniem mniej sobie bólu narobisz jak stworzysz bazę w accesie tam określisz tabele i inne takie, a strukturę w razie potrzeby będziesz przenosił jako plik mdb po prostu.

Co do kodowania to wydaje mi się że w starych wersjach był win-1250 a teraz jest unicode, ale pewien nie jestem.
potreb
Dzieki, za odpowiedź no właśnie co do kodowanie to mam problem, bo jak wysyłam w utf-8 dane to w bazie źle mi zapisuje, szukałem podobnej funckji jak mysql set names utf8 ale chyba takiego czegoś nie ma, może ktoś miał juz podobny problem?

I jeszcze jeden problem, mam. Dla tabeli news mam ustawione id i autonumerowanie, jednak gdy przy dodawaniu wpisu nie wpisze numeru dla id wywala błąd, jak dam primary key to i tak muszę wpisać id, tylko nie może sie powtarzać, co zrobić z tym przypadkiem?