Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP][SQL]Jak dodać zmienne do bazy mysql
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
kamikaze1945
Witam. Jestem w trakcie pisania inżynierki. Moje zadanie to napisać program wspomagający "Kucharza". Kucharz po otrzymaniu zamówienia przez klienta musi otrzymać ilość potrzebnych składników do przygotowania potraw. Aby to otrzymać muszę napisać program od podstaw. Największy problem to jak dodać kilka składników do tabeli "skladniki_przepisu". Składniki pobieram z tablicy "skladniki". Jak myślicie- czy muszę przerobić jeszcze tabele składniki_przepisu wydzielając je tylko na same składniki dla określonego przepisu ? Oto moja baza danych:
http://www.f4a.eu/uplGRA/12106153104438.png

Tak wyglada mój plik wpisujący dane:
  1. <?php
  2.  
  3. require('dbmysql.inc.php');
  4. $db->new DBMysql();
  5. $db-> Conect();
  6.  
  7. if($_POST[op]=="dodaj") {
  8. if((isset($_POST[id_wyb_gat] != "")) || (isset($_POST[id_przepisu] != "")) || (isset($_POST[id_skladnika] != ""))||(isset($_POST[ilosc] != "")) || (isset($_POST[id_wyb_jed] != "")) || (isset($_POST[opis] != "")) || (isset($_POST[kalorie] != "")) {
  9.  
  10. //zmienne
  11. $id_wyb_gat = $_POST['id_wyb_gat'];
  12. $id_przepisu = $_POST['id_przepisu'];
  13. $id_skladnika = $_POST['id_skladnika'];
  14. $ilosc = $_POST['ilosc'];
  15. $id_jednostki = $_POST['id_wyb_jed'];
  16. $opis = $_POST['opis'];
  17. $kalorie = $_POST['kalorie'];
  18.  
  19.  //dodaje informacje do tabeli składniki przepisu
  20.  $dodaj ="INSERT INTO skladniki_przepisu VALUES('', '".$id_wyb_gat."', '".id_skladnika."','".$id_przepisu."', '".$ilosc."', '".$id_jednostki."', '".$opis."', '".$kalorie."')";
  21.  mysql_query($dodaj);
  22.  
  23. }
  24. } 
  25. ?>

Dodawane składniki wyciągane są z kat_skladnik czyli na stronie wyświetla się za pomocą select'a np.:
warzywa----ogórki kiszone---Ilość:500----gram