Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Bardzo mała szybkość zapytań do SQL
Forum PHP.pl > Forum > PHP
JohnyBB
Witam.
Jestem w miarę początkującym i doszedłem do problemu z którym nie mogę sobie poradzić, mianowicie:
jest sobie baza danych SQL, jest skrypt PHP który ma za zadanie wczytanie danych z pliku XML.
Plik XML - dość duży - około 16 tys pozycji.
Skrypt 'leci' po kolei i wczytuje dane z pliku, jeśli tylko wyświetlam te dane to trwa to moment- natomiast gdy robię UPDATE do bazy trwa to bardzo długo i wysypuje się po pewnym czasie.
Prawdopodobnie mam gdzieś błąd który zwalnia całą procedurkę - czy mogę prosić o pomoc forumowiczów ?

CODE

$data = simplexml_load_file(file.xml');

foreach($data -> produkty as $produkty)
{
foreach($produkty -> produkt as $produkt)
{

$id = (string) $produkt['id'];
$cena_netto = (string) $produkt['cena_netto'];
$dostepny = (string) $produkt['dostepny'];

if ($dostepny>0)
{

$query = "
UPDATE produkt SET wyswietlony=1,cena_netto='$cena_netto' WHERE kod_producenta LIKE '$id'
";
$result = mysql_query($query)
or die("Query UPDATE is failed");
}

}
}
kszychu
Proszę poprawić bbcode.
batman
No cóż. Skoro masz 16 tyś. pozycji to nie ma co się dziwić, że wolno działa, zwłaszcza, że update jest robiony dla większości produktów. Można nieco poprawić wydajność zapytania, jednak i tak nic to nie pomoże, jeśli uruchamiasz skrypt w przeglądarce. Masz dwa wyjścia:
1. Podzielić plik na mniejsze paczki i każdą paczkę z osobna mielić (samo dzielenie pliku może się nie udać z powodu dużego rozmiaru pliku).
2. Uruchomić skrypt w konsoli.
kitol
Wg mnie. wykonywanie 16tys razy mysql_query jest nieoptymalne. Z doświadczenia wiem, że lepiej jest zrobić konwersje pliku XML do formatu csv (lub innego rozdzielonego dowolnymi znakami). Oczywiście za pomocą PHP w pętli (szybkość będzie taka jak przy wyświetlaniu). Następnie wywołanie w mysql LOAD DATA INFILE nazwa_pliku..... która załaduje dane do bazy.