Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: 1. wlasne regexp; 2. znaki spoza unicode'u
Forum PHP.pl > Forum > PHP
caminoix
hej smile.gif

po pierwsze musze powiedziec, ze jestem jezykoznawca, a nie programista. chcialem zrobic sobie strone, na ktorej bylby miedzy innymi przeszukiwalny indeks roznych - dla wiekszosci z Was pewnie dziwnych - wyrazow. mam dwa problemy techniczne:

1. jak mozna zdefiniowac wlasne regexpy. chodzi mi o stworzenie systemu przydatnego dla jezykoznawcow, tzn. o dodanie czegos takiego jak np. "\C" - dowolna spolgloska, "\V" - dowolna samogloska, "[[:Vlab:]]" - dowolna samogloska labialna (o, u itp.).

2. czy da sie cokolwiek sensownego poradzic na obsluzenie znakow, ktorych nie ma w unicodzie? (rozne transkrypcje fonetyczne, wymarle jezyki itp.) o ile wiem, wiekszosc jezykoznawcow rozwiazuje te kwestie specjalnymi fontami, ktore maja odpowiednie znaczki w miejscu jakichs innych - to dziala w edytorze tekstu, ale na stronie i w bazie danych juz odpada.

z gory dzieki za wszelka pomoc!
ddiceman
1. To tylko pomysl, ale niech ebdzie natchnieniem
  1. <?php
  2. $pattern = str_replace('V', '[aąeęioóuy]', $pattern);
  3. preg_match($pattern, $subject);
  4. ?>

2. Moze encje?
Kod
& => &amp;
<nietypowysymbol1> => &NS001;
<nietypowysymbol2> => &NS002;
caminoix
1. No tak, matol jestem, ze na to nie wpadlem, dzieki! smile.gif Ale skoro juz jest temat, to jeszcze sie dopytam: bo to jest w zasadzie obejscie, a czy jest jakis sposob, zeby rzeczywiscie dowbudowac cos w regexpy?

2. Sorry, bylem nieprecyzyjny. Przepchniecie ich przez baze to jedno, ale jeszcze chodzi mi o to, czy jest jakas mozliwosc poprawnego wyswietlenia ich. Moze byc i ta metoda, ktora napisalem - zeby przy wyswietlaniu wyniku wyszukiwania podmienial wszystkie &NS001 na powiedzmy "a", ale w jakims innym foncie. Tylko ze to nie moze byc zaden z webowych fontow, a musialoby byc cos, co by sie sciagalo razem ze strona. Da sie cos takiego zrobic?