Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Silnik gier
Forum PHP.pl > Inne > Hydepark
Turson
Cze winksmiley.jpg

Mam zamiar stworzyć grę w rodzaju wyścigów motorowych, czy samochodowych przez przeglądarkę. Na jakim silniku do gier to robić?
Vallheru?
Wicepsik
Własny, najlepszy.
Spawnm
vallheru jest do rpg winksmiley.jpg
Ale jak to już ktoś napisał -> lepiej zrób sam, zwłaszcza jeśli ta gra ma być popularna==musi być wyjątkowa i oryginalna aby przyciągnąć graczy.
Turson
Nie jestem jeszcze w takim stopniu, żeby napisać samemu tongue.gif chociaż nawet nie probowałem
Są jakieś inne?
Riklaunim
Niezależnie od silnika potrzeba sporej wiedzy programistycznej (+dobry pomysł na grę), grafiki (za darmo dobrej nie dostaniesz), a jak się ma grę to potrzebny dobry serwer, domena, reklama smile.gif Szukanie mitycznego silnika do gier niczego z powyższych nie zmieni.
Turson
Nie chodzi mi o grę w 2D, ani 3D, ale grę, gdzie np. naciskasz na WYŚCIG i automatycznie sam się rozgrywa, a Ty dowiadujesz się tylko o jej wynikach ; usprawniasz silnik, wymieniasz części itd. W Vallheru da się tak?
blooregard
  1. <?php
  2. if ($_POST['send']) {
  3. $you = rand(0,100);
  4. $opponent = rand(0,100);
  5. echo "<br />Ty: ".$you;
  6. echo "<br />Przeciwnik: ".$opponent;
  7. echo ( ($you > $opponent)? 'Wygrałeś !!!' :( ($you == $opponent)? 'Ale wyścig !!! Remis !!!' : 'Przegrałeś... :-(' ) );
  8. }//
  9. ?>
  10. <form action="" method="post">
  11. <input type="submit" name="send" value="Start !!!" />
  12. </form>
  13.  
  14.  


Może byc ? smile.gif
Moli
@blooregard - A na jakiej licencji jest Twój silnik ?
thek
Moli... Jaja sobie robisz? snitch.gif To co napisał blooregard jest pisane na kolanie w kilka sekund przez naprawdę początkujących z php. W pojęciu osób nieco dłużej znających PHP silnik gry przeglądarkowej jest o niebo bardziej rozbudowany i opiera się już na bardziej skomplikowanych zależnościach niż random, ponieważ całość podparta jest już parametrami wyciąganymi z bazy i odpowiednio obrabianymi. Sam sobie piszę w chwilach wolnych (nie mam ich niestety wiele i tygodniowo może kilka się uzbiera w sumie :/ ) specyfikację takiej gry zintegrowanej z portalem i uwierz, że zależności jakie w niej mam wykraczają daleko poza wartości losowe przy ustalaniu wyniku starcia, a parametrów mających wpływ na wynik jest poza drobnym efektem losowym kilka jeszcze poza poziomem, atakiem i obroną postaci oraz obrażeniami broni, bo dochodzą odporności, wpływ efektów tymczasowych obejmujących cały serwer czy umiejętności aktywnych na postaci. A zamierzam wprowadzić dodatkowo "zachowania", gdzie choćby mag w chwili skończenia many może albo uciekać aż mu się ona zregeneruje, albo przejść do walki wręcz. Wszystko oczywiście oblicza sobie silnik gry, ale jak widzisz to jest znacznie bardziej rozbudowany algorytm niż zwykłe losowanie...
I tak naprawdę wyglądają silniki gier wielu, choć może nie są tak oddające rzeczywistość jak moja próba wprowadzenia "zachowań".
Puciek
Cytat(thek @ 20.11.2009, 12:19:25 ) *
Moli... Jaja sobie robisz? :> To co napisał blooregard jest pisane na kolanie w kilka sekund przez naprawdę początkujących z php. W pojęciu osób nieco dłużej znających PHP silnik gry przeglądarkowej jest o niebo bardziej rozbudowany i opiera się już na bardziej skomplikowanych zależnościach niż random, ponieważ całość podparta jest już parametrami wyciąganymi z bazy i odpowiednio obrabianymi. Sam sobie piszę w chwilach wolnych (nie mam ich niestety wiele i tygodniowo może kilka się uzbiera w sumie :/ ) specyfikację takiej gry zintegrowanej z portalem i uwierz, że zależności jakie w niej mam wykraczają daleko poza wartości losowe przy ustalaniu wyniku starcia, a parametrów mających wpływ na wynik jest poza drobnym efektem losowym kilka jeszcze poza poziomem, atakiem i obroną postaci oraz obrażeniami broni, bo dochodzą odporności, wpływ efektów tymczasowych obejmujących cały serwer czy umiejętności aktywnych na postaci. A zamierzam wprowadzić dodatkowo "zachowania", gdzie choćby mag w chwili skończenia many może albo uciekać aż mu się ona zregeneruje, albo przejść do walki wręcz. Wszystko oczywiście oblicza sobie silnik gry, ale jak widzisz to jest znacznie bardziej rozbudowany algorytm niż zwykłe losowanie...
I tak naprawdę wyglądają silniki gier wielu, choć może nie są tak oddające rzeczywistość jak moja próba wprowadzenia "zachowań".
Nie dosc ze wall of text to jeszcze full of fail :D
@blooregard: win :D

@op: jak musisz zadac takie pytanie, nie zabieraj sie za to tylko zacznij od np. ksiegi gosci.
bim2
Cytat(thek @ 20.11.2009, 13:19:25 ) *
Moli... Jaja sobie robisz? snitch.gif To co napisał blooregard jest pisane na kolanie w kilka sekund przez naprawdę początkujących z php. W pojęciu osób nieco dłużej znających PHP silnik gry przeglądarkowej jest o niebo bardziej rozbudowany i opiera się już na bardziej skomplikowanych zależnościach niż random, ponieważ całość podparta jest już parametrami wyciąganymi z bazy i odpowiednio obrabianymi. Sam sobie piszę w chwilach wolnych (nie mam ich niestety wiele i tygodniowo może kilka się uzbiera w sumie :/ ) specyfikację takiej gry zintegrowanej z portalem i uwierz, że zależności jakie w niej mam wykraczają daleko poza wartości losowe przy ustalaniu wyniku starcia, a parametrów mających wpływ na wynik jest poza drobnym efektem losowym kilka jeszcze poza poziomem, atakiem i obroną postaci oraz obrażeniami broni, bo dochodzą odporności, wpływ efektów tymczasowych obejmujących cały serwer czy umiejętności aktywnych na postaci. A zamierzam wprowadzić dodatkowo "zachowania", gdzie choćby mag w chwili skończenia many może albo uciekać aż mu się ona zregeneruje, albo przejść do walki wręcz. Wszystko oczywiście oblicza sobie silnik gry, ale jak widzisz to jest znacznie bardziej rozbudowany algorytm niż zwykłe losowanie...
I tak naprawdę wyglądają silniki gier wielu, choć może nie są tak oddające rzeczywistość jak moja próba wprowadzenia "zachowań".

Mam tylko jeden komentarz do tego: blinksmiley.gif

Przecież to była ironia... tongue.gif
nasty
thek, mocny jesteś ;D
Meares
Race
thek
Zwróćcie uwagę na to, z jakim bananem miałem emotę po pierwszym pytaniu winksmiley.jpg Niestety nie byłem pewien czy mam do czynienia z ironią czy autentyczną bezmyślnością. Z takimi przypadkami się już niestety u klientów spotkałem, że trudno to odróżnić. Wczorajszy przykład... Klient chce bym mu zamieścił konkretne zdjęcia w jego prezentacji. Myślę sobie: "OK skoro płaci to mu już to zrobię...". W efekcie dostałem zamiast linków do zdjęć na serwerze pewnego bardzo dużego serwisu hostingowego zgadnijcie co... Hasło i login do ftp z pełnymi prawami dostępu, na którym wisiała strona firmowa. Nie wiedziałem czy śmiać się czy płakać sciana.gif A mam jeszcze lepszych "agentów specjalnej troski", dla których nawet zalogowanie do panelu administracyjnego konta jest zadaniem nieosiągalnym, nie wspominając o wielu innych rzeczach.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.