Może odpowiem jako "ekspert" od AI

To co widzisz to akurat bardzo, ale to bardzo, uproszczona wersja systemu eksperckiego z bazą wiedzy. Zagadnienie to niejako naturalnie łączy się z NLP (Natural Language Processing), gdyż musisz obrabiać dane wprowadzone przez userów. Baza wiedzy to głównie zwroty, na które ma bot reagować określonym zwrotem, zachowaniem. Przy czym zwróć uwagę, że nie może reagować na pojedyncze słowa, ale na zwroty. Nie tak, że ktoś rzuci słowo pogoda, a on nam wali prognozę. Musi reagować na fakt czy to jest pytanie czy choćby zwrot. Inaczej bowiem będzie reagował na "Ładna dziś pogoda...", a inaczej na "Jaka dziś pogoda?". Na pierwszy odpowie potwierdzeniem lub zaprzeczeniem, a na drugie może podać prognozę na dziś pobraną z jakiegoś serwisu

Dlatego pisałem o NLP, bo jego poznanie w takich systemach jest niemal niezbędne. Co do uczenia się automatycznie to związane jest to z analizą przez program najczęściej pojawiających się zwrotów i fraz oraz odpowiedzi na nie. Stąd właśnie mowa o bazie wiedzy. Tworzysz coś bowiem w rodzaju słownika zwrotów, modułu interpretującego i na podstawie całego zdania tworzysz botowi grupę możliwych odpowiedzi. Przykładowy krótko wyjaśniający dokument masz tu
http://docs.google.com/viewer?a=v&q=ca...RR5XnT84hA3nafwAle myślę, że szukanie pod kątem fraz: AI, NLP, systemy eksperckie czy systemy dialogowe powinno Ci pokazać trochę wyników, bo tego typu prace są już od dawna prowadzone. W przytoczonym dokumencie 5-stronnicowym systemy eksperckie są nazwane systemami doradczymi, bo to ich inna nazwa

Ciekawostką nieco zabawną jest fakt, że osoba wprowadzająca dane do takiego systemu nazywa się "inżynierem wiedzy". Ech... Gdyby to było tak proste jak się nazywa