Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: edycja $_POSTÓW
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
Garrett
Witam
Jestem początkującym programistą PHP. Oto jedno z wielu pytań, które pojawiły się podczas pisania mojej strony. Zależy mi na konkretnej odpowiedzi, ponieważ uniknąłbym w ten sposób szukania innej metody na rozwiązanie aktualnego problemu. (nie wiem po co ten prolog winksmiley.jpg
Czy można w jakiś sposób edytować nazwy zmiennych $_POST ?
Chciałbym zastosować ją w pętli for z użyciem nazw: odpX, gdzie X to po prostu licznik.
skowron-line
http://pl2.php.net/manual/pl/function.array-values.php jeżeli dobrze Cię zrozumiałem.
Garrett
Oj, chyba nie. Chodzi o to, że mam formularz. Podaję np. liczbę 3, a na następnej stronie wyskakują mi 3 pola, do których wpisuję tekst. Każdy z nich przyjmuje nazwę kolejno: odp1, odp2, odp3. Przesyłam je na następną stronę metodą post. Czyli mam $_POST['odp1'], $_POST['odp2'] i $_POST['odp3']. Ich treść chcę wpisać do tablicy o nazwie $odp, o rozmiarze 3 (bo taką liczbę podałem na początku). Robię to za pomocą pętli:
  1. for ($x=1; $x < $ilosc+1; $x++) { // $ilosc to właśnie ta liczba, którą podaję na początku
  2. $odp[$x]=$_POST['odp'.$x]; // wpisywanie zaczyna się od $odp[1], ponieważ pozycję $odp[0] mam już zajętą..
  3. }

No i nie działa. Coś w nawiasie kwadratowym...
Fifi209
Cytat(Garrett @ 21.03.2010, 22:41:35 ) *
Oj, chyba nie. Chodzi o to, że mam formularz. Podaję np. liczbę 3, a na następnej stronie wyskakują mi 3 pola, do których wpisuję tekst. Każdy z nich przyjmuje nazwę kolejno: odp1, odp2, odp3. Przesyłam je na następną stronę metodą post. Czyli mam $_POST['odp1'], $_POST['odp2'] i $_POST['odp3']. Ich treść chcę wpisać do tablicy o nazwie $odp, o rozmiarze 3 (bo taką liczbę podałem na początku). Robię to za pomocą pętli:
  1. for ($x=1; $x < $ilosc+1; $x++) { // $ilosc to właśnie ta liczba, którą podaję na początku