Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Mailinglist.
Forum PHP.pl > Forum > PHP
paxton
Witajcie, dostalem dosc duze zlecenie na napisanie platformy mailingowej. I teraz szybkie pytania, czy jesli mam dla przykladu liste ktora posiada 100 000 maili, PHP poradzi sobie z wyslaniem takiej ilosci? Myslalem zeby to ajaxowac po 50 na przyklad.

Czy funkcja mail() poradzi sobie? Jakies ciekawe rozwiazania?
Polidiota
Funkcja mail nie poradzi sobie.
U nas w firmie robi się to tak że wrzucasz do kolejki te maile (czyli poprostu do tabeli dodajesz adres email, treść itp.), później w cronie wywołujesz funkcję która wysyła po kolei maile, jak któryś wyśle to go usuwa z kolejki, . Dzięki temu jeśli za pierwszym wywołanie crona nie dasz rady wysłać wszystkiego to za drugim, czy trzecim już tak.
paxton
Ciekawe, wezme ten pomysl pod uwage, jakies inne wskazowki jeszcze?
athabus
Nie znam się na mailingu, ale funkcja mail to nie jest dobre rozwiązanie - wiele maili utknie w antyspamach. Spróbuj może czegoś w rodzaju phpMailer. Druga sprawa to z tego co kiedyś czytałem, wielkiej ilości maili nie należy wysyłać jednocześnie. Podobno gdy na dany serwis (np. o2) przychodzi jednocześnie wiele takich samych maili to są one traktowane jako spam.

Nigdy jednak nie robiłem tego typu testów - kiedyś operowałem na bazie zaledwie kilku tysięcy maili i wysyłałem phpmailerem co 15s 10 maili - zdaje się, że wszystko było ok. Spokojnie możesz zastosować też crona z wywołaniem co minutę i odpowiednio zwiększyć ilość wysyłanych maili do np. 20.
vokiel
Kiedyś tworzyłem system mailingowy, jednak nie aż takiego kalibru. Tak czy inaczej rozwiązanie miałem podobne jak kolega athabus.