Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP][MYSQL]Problem z warunkami, $_get i bazą MySQL
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
tokone
Witam serdecznie
Jestem początkujący więc proszę o wyrozumiałość winksmiley.jpg

Mam problem z zbudowaniem odpowiedniego warunku, całość wygląda tak:

1. $rodzaj=$_GET['rodzaj'];
  2. if ($_GET['rodzaj']){
  3. $query = "select * from oglosz where rodzaj='$rodzaj' AND verified='T' and curdate() <= dataw order by $sort $az LIMIT 8";}
  4. else {
  5. if ($_GET['miasto']){
  6. $miasto=$_GET['miasto'];
  7. $query = "select * from oglosz where miasto='$miasto' AND verified='T' and curdate() <= dataw order by $sort $az LIMIT 8";
  8. }
  9. $query = "select * from oglosz where verified='T' and curdate() <= dataw order by $sort $az LIMIT 8";
  10. }

zmienne rodzaj i miasto są wysyłane z tego samego pliku, i w tym samym pliku są odbierane, chciałbym żeby warunek sam wybierał rodzaj zapytania w zależności od wysłanych danych tzn, jeśli zostało wysłana zmienna rodzaj, to inne zapytanie, jeśli miasto to inne a jeśli wcale to wykonuje zapytanie standardowe, jak zarazie nie zwraca żadnych danych.

Proszę o pomoc.
blooregard
Zapoznaj się proszę z tym tematem, bo nie napisałeś, co chcesz osiągnąć, czy są jakieś błędy - nic.

Temat: Jak poprawnie zada pytanie
lessi
Po co dajesz warunek:
  1. if ($_GET['miasto']){
  2. $miasto=$_GET['miasto'];
  3. $query = "select * from oglosz where miasto='$miasto' AND verified='T' and curdate() <= dataw order by $sort $az LIMIT 8";
  4. }
  5. $query = "select * from oglosz where verified='T' and curdate() <= dataw order by $sort $az LIMIT 8";

I tak później nadajesz zmiennej inną wartość. Więc powinno być:
  1. if ($_GET['miasto']){
  2. $miasto=$_GET['miasto'];
  3. $query = "select * from oglosz where miasto='$miasto' AND verified='T' and curdate() <= dataw order by $sort $az LIMIT 8";
  4. }
  5. else{