Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [CakePHP] Eksport danych do PDF przy użyciu LaTeX
Forum PHP.pl > Forum > PHP > Frameworki
luk4s
Witam

Piszę sobie małą aplikację w CakePHP, w której potrzebuję eksportu do PDF. Ponieważ dokumenty PDF będą trochę skomplikowane to wymyśliłem sobie, że najłatwiej będzie mi to zrobić wykorzystując LaTeXa, ponieważ jakieś doświadczenie już z nim mam i wiem, że da się za jego pomocą uzyskać ładne PDFy.

Zaznaczę w tym miejscu, że nie jestem programistą PHP, a w CakePHP piszę dopiero od niedawna, wyłącznie na swoje potrzeby.
Mój problem polega na tym, że nie wiem jak napisać ów eksport do PDF stosując się do filozofii CakePHP.

To co chcę osiągnąć:

1) W kontrolerze pobieram dane z tabeli SQL.
2) Z pobranych danych generuję plik *.tex (dokument LaTeX).
3) Przy użyciu systemowego polecenia pdflatex tworzę z dokumentu *.tex plik *.pdf.
4) Pakuję gotowego PDFa zipem i wysyłam użytkownikowi do pobrania.

Jak to zrobić w CakePHP? smile.gif

Czy mój widok, do którego przekażę dane z kontrolera powinien być dokumentem LaTeX? I jak zapisać taki widok do pliku *.tex na serwerze, a następnie z niego wygenerować PDF, spakować i wysłać do użytkownika?

Pozdrawiam i bardzo proszę o jakieś nakierowanie na rozwiązanie. winksmiley.jpg
everth
Masz parę innych dróg - użyć XSL-FO, lub PHP-owej funkcji PDF (ale to już raczej masochizm)
Co do latexa, sprawdź sobie passthru(). Nie wiem jak to będzie w wywoływaniem aplikacji systemowej na serwerze, ale lokalnie powinno ci pójść. Jak chcesz to skompresować to zapisz gdzieś wynik passthru() i skompresuj.
fleshgrinder
byc mozne znajdziesz tam cos uzytecznego: http://bakery.cakephp.org/articles/view/cr...kephp-and-tcpdf
luk4s
Dzięki za odpowiedzi, jednak zrobiłem tak jak pierwotnie chciałem. Poniżej opis, może się komuś przyda. smile.gif

W kontrolerze napisałem sobie funkcję, która zajmuje się całą logiką generowania dokumentów pdf.

Na początku funkcji dodałem dwie linijki: