Witajcie drodzy podróznicy po różnych technolgiach webowych,
Jestem w trakcie podejmowania decyzji jaką technologię wybrać do tworzenia gry karcianej online z możliwością gry przez wielu graczy. Idąc tym tropem pomyślałem że tworzenia gry karcianej w Javie i oparcie go o archaiczne aplety jest delikatnie mówiąc do bani. Na pewno w swingu nie uda się zrobić czegoś elegancko wyglądającego więc postanowiłem zrobić drobne rozeznanie. Doszedłem do wniosku, że frontend we flashu jest jak najbardziej wskazany jednak mało znam te technologię i nie wiem jak się zabrać za ten problem (po gamedesire widać że sie da to zrobić). Po paru godzinach zastanawiania się i oglądania różnych technologii wg. mnie Flex wypadł w moim przypadku najlepiej - głównie dzięki temu że aplikacja we Flexie dość łatwo komunikuje się za pomocą kolejek wiadomości umieszczonej na serwerze. Problem polega na tym, że kraj w którym docelowo gra miała by być uruchomiona ma bardzo słabe łącza internetowe, a architektura sieci jest dość zawodna - a co za tym idzie serwer powinien być ulokowany jak najbliżej ostatecznego klienta by problemy z łączem nie miały znaczącego wpływu na grywalność i wydajność. Z uwagi na słabą informatyzację nie słyszano tam o hostingu aplikacji Javowych a postawienie jakiegokolwiek serwera dedykowanego to koszt jak na startup znacznie za wysoki. I tu zaczynają się moje pytania?
1. Czy jest możliwość w PHP/ Ruby utworzenia czegoś w rodzaju kolejki wiadomości do której można by się subskrybować z poziomu Flexa?
2. Jeśli nie ma to jak bardzo byłoby obciążające i czy sie da napisać w action script coś co będzie cyklicznie wysyłało żądania do serwera odpytującego o stan gry? (Jak dla mnie rozwiązanie takie wydaje sie mało atrakcyjne ze względu na wydajności - ale może się myle więc poprawcie mnie jeśli pisze herezje )
3. Jakieś inne propozycje co do technologii? (do warstwy prezentacji gry w karty sam HTML,JS i AJAX wydaję się ciężka drogą usłaną kamieniami, ale może warto?)
Dzięki za propozycje i sugestie